Lista szkół i placówek oświatowych w Polsce | Strona 58
Nasza strona to miejsce, gdzie w prosty i przejrzysty sposób znajdziesz informacje o szkołach i placówkach oświatowych, by łatwiej podjąć decyzję, gdzie Twoje dziecko będzie się uczyło. Dane pochodzą między innymi z oficjalnej listy rządowej, a my staramy się, by były zawsze aktualne.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1, IM. MARII KONOPNICKIEJ W MSZANIE GÓRNEJ
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: MAŁOPOLSKIE
Powiat: limanowski
Dyrektor: JAROSŁAW MAZUR
angielski, niemiecki
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Marii Konopnickiej w Mszanie Górnej to publiczna placówka oświatowa prowadzona przez Gminę Mszana Dolna. Została założona 29 października 1911 roku. Szkoła kształci dzieci i młodzież w ramach oddziałów podstawowych o charakterze ogólnodostępnym oraz prowadzi oddziały przedszkolne.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, do szkoły uczęszcza 168 uczniów, w tym 41 dzieci w oddziałach przedszkolnych. Placówka dysponuje 10 oddziałami. Kadra pedagogiczna składa się z 25 nauczycieli.
Oferta edukacyjna szkoły obejmuje naukę dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego. Na stronie internetowej placówki dostępne są kluczowe dokumenty, takie jak statut, wykaz podręczników, program wychowawczo-profilaktyczny oraz różnorodne regulaminy, w tym regulamin sali gimnastycznej, biblioteki i świetlicy. Szkoła prowadzi coroczny proces rekrutacji do oddziałów przedszkolnych i klasy pierwszej, udostępniając niezbędne formularze i informacje na swojej stronie internetowej.
Infrastruktura placówki obejmuje zaplecze sportowe, w skład którego wchodzą boiska do piłki ręcznej i nożnej, bieżnie proste oraz boiska uniwersalne/wielozadaniowe. Do dyspozycji uczniów jest również biblioteka szkolna oraz świetlica. Strona internetowa szkoły informuje o dostępności wsparcia ze strony pedagoga szkolnego.
Życie szkoły wzbogacają różnorodne wydarzenia, uroczystości i inicjatywy, takie jak Dzień Edukacji Narodowej połączony ze ślubowaniem pierwszoklasistów, konkursy (np. ortograficzne) oraz wycieczki szkolne. Placówka realizuje także projekty edukacyjne.
NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLE SPORTOWO-JĘZYKOWE FAIR PLAY
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Niepubliczne Przedszkole Sportowo-Językowe Fair Play to placówka o charakterze sportowo-językowym, która prowadzi również działalność jako żłobek. Zlokalizowana jest w Myślenicach przy ulicy Rzemieślniczej 20, na parterze nowoczesnego apartamentowca "Mała Manufaktura". Placówka została założona 1 sierpnia 2020 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 2020 roku.
Przedszkole stawia na rozwój kreatywności, różnorodności i otwartości u dzieci. Program edukacyjny ma na celu kształtowanie u wychowanków zrozumienia, wrażliwości oraz umiejętności radzenia sobie we współczesnym świecie. Kładziony jest nacisk na zaszczepienie ducha sportu, odwagi, sprawiedliwości oraz umiejętności współdziałania w grupie. Działalność żłobka koncentruje się na budowaniu poczucia bliskości, bezpieczeństwa i zaufania, wspierając indywidualne tempo rozwoju każdego dziecka.
Placówka dysponuje prywatnym ogrodem z placem zabaw, przeznaczonym do wyłącznego użytku podopiecznych. Organizowane są również wycieczki, wydarzenia, spotkania z gośćmi, pokazy i teatrzyki, a także warsztaty plastyczne, ruchowe, przyrodnicze i muzyczne. Zgodnie z danymi rejestrowymi, do placówki uczęszcza 18 dzieci (w tym 13 dziewczynek), tworzących jeden oddział ogólnodostępny. Łączna liczba dzieci w oddziałach przedszkolnych wynosi 23.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 40 IM.STEFANA ŻEROMSKIEGO
Szkoła podstawowa | szkoła/placówka wchodząca w skład jednostki złożonej
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 40 im. Stefana Żeromskiego to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w Częstochowie przy Alei Jana Pawła II 95. Organem prowadzącym jest Gmina Miasto Częstochowa. Szkoła została założona i rozpoczęła działalność 1 stycznia 1977 roku.
Placówka jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży. W strukturze szkoły funkcjonuje 13 oddziałów podstawowych o charakterze ogólnodostępnym. Według danych z rejestru, do szkoły uczęszcza 228 uczniów, w tym 115 uczennic.
Szkoła zapewnia wsparcie specjalistyczne, zatrudniając logopedę, psychologa oraz pedagoga. W ramach programu nauczania oferowane są lekcje dwóch języków obcych: angielskiego i hiszpańskiego.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, szkoła funkcjonuje jako część większej jednostki złożonej.
NIEPUBLICZNY OŚRODEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PASCAL W ŚWIECIU
Placówka Kształcenia Ustawicznego - bez szkół | samodzielna
Opis placówki
Niepubliczny Ośrodek Kształcenia Zawodowego PASCAL w Świeciu to niepubliczna, samodzielna placówka kształcenia ustawicznego. Została założona 9 sierpnia 2021 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 2021 roku. Siedziba ośrodka mieści się przy ulicy Wojska Polskiego 143 w Świeciu. Organem prowadzącym jest CENTRUM KSZTAŁCENIA APIS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ. Zgodnie z danymi rejestrowymi, placówka nie posiada określonej specyfiki ani wyszczególnionej kategorii uczniów. W oficjalnych rejestrach brak jest danych dotyczących liczby uczniów oraz kadry nauczycielskiej.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2
Szkoła podstawowa | samodzielna
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 2 to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w Nowym Dworze Gdańskim przy ulicy Adama Mickiewicza 10. Została założona 1 września 1961 roku, a jej organem prowadzącym jest Gmina Nowy Dwór Gdański. Szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży.
Placówka kształci 393 uczniów, w tym 203 uczennice, w 17 oddziałach. W ofercie edukacyjnej znajdują się zarówno oddziały ogólnodostępne, jak i integracyjne, co umożliwia wspólną naukę uczniom o różnych potrzebach. Kadra pedagogiczna liczy 43 nauczycieli, z których 36 jest zatrudnionych na pełen etat. Uczniowie mają zapewnione wsparcie specjalistów – w szkole zatrudnieni są psycholog oraz pedagog. W ramach nauki języków obcych oferowany jest język angielski oraz język niemiecki. Infrastruktura szkoły obejmuje tereny sportowe z boiskami do piłki nożnej.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. STANISŁAWY JAWORSKIEJ
Szkoła podstawowa | samodzielna
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 9 im. Stanisławy Jaworskiej to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w Toruniu przy ulicy Rzepakowej 7/9. Została założona 15 grudnia 1975 roku. Organem prowadzącym jest Miasto Toruń. Szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży, prowadząc oddziały o charakterze ogólnodostępnym.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, w placówce uczy się 596 uczniów, w tym 323 dziewczynki, tworzących łącznie 29 oddziałów. Kadra pedagogiczna liczy 70 nauczycieli. W strukturze szkoły funkcjonują również oddziały przedszkolne, do których uczęszcza 70 dzieci.
Infrastruktura sportowa szkoły jest rozbudowana i obejmuje boiska do koszykówki, boiska do piłki nożnej, bieżnie proste, skocznie oraz boiska uniwersalne i wielozadaniowe.
Placówka korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w tym z dziennika elektronicznego UONET+ firmy VULCAN. System ten służy nie tylko do komunikacji z rodzicami, ale także do zarządzania opłatami za obiady. Szkoła prowadzi stołówkę, która serwuje posiłki dla uczniów klas 1-8 oraz pełne wyżywienie (śniadania, drugie śniadania, obiady) dla dzieci z oddziałów przedszkolnych. Na stronie internetowej publikowany jest szczegółowy jadłospis.
Patronką szkoły jest Stanisława Jaworska. Na stronie internetowej placówki można znaleźć informacje o historii szkoły, w tym o obchodach jubileuszu 125-lecia, co sugeruje dłuższą tradycję placówki poprzedzającej datę jej formalnego założenia.
POWIATOWA PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W OPATÓWKU
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna | samodzielna
Opis placówki
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Opatówku to publiczna placówka, której organem prowadzącym jest Powiat Kaliski. Siedziba poradni mieści się przy ulicy Parkowej 3. Została założona 25 stycznia 2017 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 2017 roku. Funkcję dyrektora pełni Daria Jurek.
Placówka zatrudnia kadrę pedagogiczną składającą się z 14 osób, co stanowi 12,5 etatu. W skład zespołu specjalistów wchodzą psycholodzy, pedagodzy, logopedzi oraz doradca zawodowy.
Głównym zadaniem poradni jest udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom. Oferta placówki obejmuje szeroki zakres działań terapeutycznych i diagnostycznych. Prowadzone są m.in. terapia pedagogiczna, terapia psychologiczna oraz zajęcia logopedyczne. Poradnia stosuje również specjalistyczne formy wsparcia, takie jak Terapia Ręki, Terapia Zastępowania Agresji (TZA-ART), Terapia Tomatisa oraz terapia EEG-Biofeedback.
Organizowany jest również Trening Umiejętności Społecznych (TUS) oraz warsztaty dla młodzieży z zakresu doradztwa zawodowego, które prowadzi doradca zawodowy.
Działalność poradni obejmuje także wspieranie przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowych z terenu powiatu, zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem. Placówka aktywnie uczestniczy w lokalnych inicjatywach, takich jak Wielkopolski Festiwal Zawodowców, oraz angażuje się w ogólnopolskie kampanie społeczne, np. „Dzieciństwo bez Przemocy”. W ramach swojej działalności organizuje również konkursy tematyczne.
PTYSIOWE PRZEDSZKOLE
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Ptysiowe Przedszkole to niepubliczna placówka edukacyjna działająca w dwóch lokalizacjach: w Redzie przy ul. Obwodowej 26/A1 oraz w Rumi przy ul. Kosynierów 108/A17. Zgodnie z danymi rejestrowymi, placówka w Redzie została założona 28 lutego 2012 roku, a działalność rozpoczęła 5 marca 2012 roku. Przedszkole kieruje swoją ofertę do dzieci w wieku od 2,5 do 5 lat.
Placówka realizuje program nauczania ukierunkowany na wszechstronny rozwój dziecka w sferze emocjonalnej, społecznej, intelektualnej i fizycznej. W ramach oferty edukacyjnej prowadzone są zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne, czytania, pisania oraz eksperymenty przyrodnicze. Kładziony jest również nacisk na rozwój artystyczny poprzez aktywności plastyczne, muzyczne i teatralne. W programie znajduje się nauka języka angielskiego. Zajęcia tematyczne obejmują zagadnienia z zakresu przyrody, nauki, kultury i historii.
Infrastruktura przedszkola obejmuje nowocześnie wyposażone, przestronne sale dydaktyczne oraz plac zabaw. W procesie nauczania wykorzystywane są technologie, w tym monitory interaktywne. Placówka deklaruje, że tworzy kameralną, rodzinną atmosferę i stosuje indywidualne podejście do potrzeb każdego dziecka.
Rozwój placówek w Redzie i Rumi był wspierany finansowo przez Pomorski Fundusz Rozwoju Sp. z o. o. ze środków Województwa Pomorskiego w ramach Pożyczki na Wsparcie Edukacji Przedszkolnej. Fundusze przeznaczono na zakup lokali, wyposażenia oraz prace modernizacyjne w celu podniesienia standardu miejsc wychowania przedszkolnego.
PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 1
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Przedszkole Publiczne nr 1 to publiczna, samodzielna placówka zlokalizowana w Jelczu-Laskowicach przy Alei Wolności 42. Organem prowadzącym jest Gmina Jelcz-Laskowice, a funkcję dyrektora pełni Iwona Mokrogulska-Kopytek. Placówka została założona 25 kwietnia 2018 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 2020 roku.
Przedszkole składa się z 8 oddziałów ogólnodostępnych, do których uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 5 lat. Według danych rejestrowych, w placówce uczy się 192 dzieci, w tym 100 dziewczynek. Opiekę dydaktyczno-wychowawczą sprawuje kadra licząca 19 nauczycieli.
Budynek przedszkola dysponuje 8 przestronnymi salami dydaktycznymi, wyposażonymi w pomoce naukowe i zabawki dostosowane do wieku dzieci. W obiekcie znajdują się również szatnie oraz własna kuchnia, w której przygotowywane są posiłki dla wychowanków.
Placówkę otacza duży ogród z czterema placami zabaw, na których znajdują się zjeżdżalnie, drabinki, piaskownice i huśtawki. Infrastruktura ta umożliwia dzieciom spędzanie czasu na świeżym powietrzu przez cały rok. Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 17:00.
Profil edukacyjny placówki kładzie szczególny nacisk na edukację prozdrowotną i proekologiczną. Dzieci biorą udział w akcjach promujących dbanie o środowisko. Przedszkole uczestniczy również w ogólnopolskich projektach edukacyjnych, takich jak "TECHNOLUDEK" oraz "Mały miś w świecie wielkiej literatury", które mają na celu rozwijanie kreatywności i zdolności podopiecznych. W ramach oferty prowadzone są zajęcia z języka angielskiego. Placówka organizuje również wydarzenia cykliczne, m.in. "Dzień Dyni" oraz "Przegląd Pieśni Patriotycznej".
Przedszkole zapewnia wsparcie specjalistów: logopedy, psychologa oraz pedagoga. Placówka otrzymała także grant na zakup cyfrowych materiałów dydaktycznych w ramach przedsięwzięcia „Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej.
SZKOŁA POLICEALNA SPECJALNA NR 20
Szkoła policealna | szkoła/placówka wchodząca w skład jednostki złożonej
Opis placówki
Szkoła Policealna Specjalna nr 20 to publiczna placówka o charakterze specjalnym, zlokalizowana w Łodzi przy ulicy Dziewanny 24. Działalność rozpoczęła 1 września 2010 roku. Szkoła jest częścią Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego.
Oferta edukacyjna skierowana jest do młodzieży do 24. roku życia, w tym osób niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera. Warunkiem przyjęcia jest posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Nauka w szkole trwa dwa lata, czyli cztery semestry, i odbywa się w małych klasach liczących od 2 do 10 uczniów.
Placówka kształci w następujących zawodach:
- Technik masażysta
- Technik administracji
- Technik tyfloinformatyk
Celem szkoły jest zapewnienie słuchaczom wykształcenia zawodowego, przygotowanie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz wdrożenie do samodzielności i odpowiedzialnego życia społecznego. Program nauczania obejmuje praktyczną naukę zawodu realizowaną w pracownniach szkolnych oraz w ramach praktyk zawodowych. Językiem obcym nauczanym w szkole jest język angielski.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, w placówce uczy się 17 osób w 3 oddziałach. Szkoła zatrudnia specjalistów, takich jak psycholog, pedagog i logopeda, zapewniając uczniom kompleksowe wsparcie. Będąc częścią Ośrodka, szkoła ma dostęp do jego bogatej infrastruktury, w tym internatu, biblioteki, gabinetu lekarskiego oraz specjalistycznych pracowni rehabilitacyjnych.
KATOLICKIE NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLE Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. ŚW. OJCA PIO MGR KATARZYNA JODŁOWSKA
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Katolickie Niepubliczne Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi im. św. Ojca Pio to niepubliczna placówka oświatowa zlokalizowana w Nowym Sączu przy ulicy Zakładników 8. Została założona 1 września 2008 roku, a działalność rozpoczęła 3 listopada 2008 roku. Organem prowadzącym jest Katarzyna Grażyna Jodłowska, która pełni również funkcję dyrektora.
Przedszkole posiada status placówki katolickiej, zatwierdzony decyzją Biskupa Tarnowskiego, co zobowiązuje je do prowadzenia nauczania i wychowania w oparciu o zasady doktryny chrześcijańskiej i prawo kościelne. Działalność dydaktyczno-wychowawcza jest realizowana zgodnie z „Podstawą programową wychowania przedszkolnego”.
Placówka ma charakter integracyjny, prowadząc oddziały ogólnodostępne oraz oferując wczesne wspomaganie rozwoju. Zapewnia również zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i ich rodzicom. W przedszkolu zatrudniony jest logopeda oraz psycholog. Według danych z rejestru, do placówki uczęszcza 69 dzieci, w tym 33 dziewczynki, a w oddziałach przedszkolnych jest łącznie 75 uczniów. Funkcjonują 2 oddziały. Kadra pedagogiczna składa się z 8 nauczycieli, z czego 5 jest zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin.
Przedszkole realizuje Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci”, a w ramach nauczanych języków obcych oferowany jest język angielski. W programie dnia uwzględniane są częste spacery, wycieczki krajoznawcze oraz codzienne korzystanie z zielonego placu zabaw. Placówka kładzie nacisk na kształtowanie postawy patriotycznej, kultywowanie tradycji i kultury regionalnej oraz przestrzeganie Praw Dziecka.
Przedszkole otrzymało dofinansowanie w kwocie 647 573,42 zł w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 na realizację projektu „Przedszkolaki wchodzą na zielone szlaki”, którego celem jest podniesienie jakości oferty edukacyjnej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM
Zespół szkół i placówek oświatowych | jednostka złożona
Opis placówki
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Gorzowie Wielkopolskim to publiczny zespół szkół i placówek oświatowych, którego organem prowadzącym jest Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Placówka została założona 15 grudnia 1975 roku i mieści się przy ulicy Poznańskiej 23 w Gorzowie Wielkopolskim. Dyrektorem jest Emilia Olender. Kadra pedagogiczna składa się z 30 nauczycieli. Szkoła zapewnia wsparcie specjalistyczne w postaci psychologa oraz pedagoga. Infrastruktura sportowa obiektu obejmuje boiska do siatkówki.
PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W ŁĘTOWNI
Przedszkole | szkoła/placówka wchodząca w skład jednostki złożonej
Opis placówki
Przedszkole Samorządowe w Łętowni to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana pod adresem Łętownia 286. Jest to jednostka wchodząca w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Łętowni, a jej organem prowadzącym jest Gmina Jordanów. Placówka została założona 1 grudnia 1950 roku.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, przedszkole obejmuje opieką 117 dzieci, w tym 58 dziewczynek, które uczęszczają do 5 oddziałów ogólnodostępnych. Dzieci w wieku przedszkolnym liczą łącznie 118 osób.
W ramach oferty edukacyjnej prowadzone są zajęcia z języka angielskiego. Placówka zapewnia również wsparcie specjalistyczne, zatrudniając logopedę, psychologa oraz pedagoga. Na stronie internetowej przedszkola dostępne są informacje dla rodziców, w tym materiały edukacyjne i jadłospis. Działa tu również Rada Rodziców. Struktura organizacyjna obejmuje dyrekcję, sekretariat oraz kadrę pedagogiczną.
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W ROGOŹNIE
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna | samodzielna
Opis placówki
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rogoźnie to publiczna, samodzielna placówka z siedzibą przy ulicy Wojska Polskiego 1. Została założona 1 września 1975 roku, a jej organem prowadzącym jest Powiat Obornicki.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, poradnia zatrudnia specjalistów, w tym psychologa, pedagoga oraz logopedę. Kadra pedagogiczna liczy łącznie 9 osób.
Misją placówki jest udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, rodzicom oraz nauczycielom. Działalność opiera się na diagnozie, terapii, konsultacjach i poradnictwie. Jednym z kluczowych obszarów działania jest wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. W strukturze placówki funkcjonuje również Zespół Orzekający.
Oferta skierowana do dzieci i młodzieży obejmuje szeroki zakres wsparcia, w tym diagnozę i terapię dzieci w wieku od 0 do 6 lat, wczesną rewalidację dzieci z niepełnosprawnością ruchową, a także pomoc uczniom z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi. Placówka specjalizuje się we wspieraniu dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, takimi jak dysleksja, dysgrafia i dysortografia. Prowadzi także diagnozę preferencji zawodowych, pomagając młodzieży w wyborze odpowiedniej szkoły i kierunku kształcenia. Organizowane są spotkania integracyjne, grupy wsparcia (dla dzieci zdolnych oraz tych z problemami emocjonalnymi, zdrowotnymi czy edukacyjnymi), warsztaty i akcje letnie.
Rodzice i opiekunowie mogą liczyć na porady, konsultacje, terapię rodzinną oraz udział w zajęciach edukacyjnych i grupach wsparcia. Poradnia realizuje program terapeutyczny dla małych dzieci „Od niemowlaka do przedszkolaka” oraz opracowuje indywidualne programy rewalidacyjne. Prowadzi zajęcia psychoedukacyjne dotyczące m.in. wdrażania dziecka do obowiązków szkolnych, pracy z dzieckiem zdolnym czy dyslektycznym, a także kształtowania poprawnej mowy. Poruszana jest również tematyka uzależnień, przemocy w rodzinie i zagrożeń ze strony sekt. Działają grupy wsparcia dla rodzin borykających się z problemami uzależnień, przemocy, niepełnosprawności dziecka czy trudnościami wychowawczymi.
Poradnia kieruje swoją ofertę również do nauczycieli, proponując im różne formy pomocy oraz szkolenia. Działalność instytucji jest uregulowana przez dokumenty takie jak Statut, Kodeks Etyczny i Standardy Ochrony Małoletnich.
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 3
Zespół szkół i placówek oświatowych | jednostka złożona
Opis placówki
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3 to publiczna, jednostka złożona, zlokalizowana w Łodzi przy ulicy Przędzalnianej 70. Organem prowadzącym jest Miasto Łódź. Placówka została założona 16 maja 2018 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 2018 roku.
W skład zespołu wchodzą dwie odrębne placówki:
- Przedszkole Miejskie nr 10 w Łodzi
- Szkoła Podstawowa nr 29 w Łodzi
Według danych z rejestru, kadra pedagogiczna liczy 49 nauczycieli (w przeliczeniu na 46,54 etatów). Zespół dysponuje infrastrukturą sportową w postaci boisk uniwersalnych i wielozadaniowych. W rejestrze placówka nie ma określonej specyfiki.
SZKOŁA PODSTAWOWA SPECJALNA DLA DZIECI Z AUTYZMEM
Szkoła podstawowa | szkoła/placówka wchodząca w skład jednostki złożonej
Opis placówki
Szkoła Podstawowa Specjalna dla Dzieci z Autyzmem jest publiczną placówką edukacyjną z siedzibą w Poznaniu przy ulicy Augustyna Szamarzewskiego 78/82. Została założona 1 września 2007 roku. Organem prowadzącym szkołę jest Miasto Poznań.
Placówka ma charakter specjalny i jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży z autyzmem. Zgodnie z danymi rejestrowymi, w szkole funkcjonują 22 oddziały specjalne, w których uczy się łącznie 44 uczniów, w tym 8 uczennic.
Szkoła jest częścią większej jednostki – Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Zbigniewa Tylewicza w Poznaniu. W skład całego kompleksu, oprócz szkoły podstawowej, wchodzą również: Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem, szkoła przysposabiająca do pracy, szkoła branżowa I stopnia, liceum ogólnokształcące, szkoła policealna oraz internat.
Placówka zapewnia uczniom wsparcie kadry specjalistycznej, w skład której wchodzą logopeda, psycholog oraz pedagog.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. KRÓLOWEJ JADWIGI W SULEJOWIE
Szkoła podstawowa | samodzielna
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Królowej Jadwigi w Sulejowie to publiczna placówka oświatowa, której organem prowadzącym jest Gmina Sulejów. Została założona 23 lutego 1999 roku. Szkoła mieści się przy ulicy Rycerskiej 10.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, do szkoły uczęszcza 135 uczniów, w tym 70 dziewcząt, tworzących łącznie 9 oddziałów ogólnodostępnych. Dodatkowo, w ramach placówki funkcjonuje oddział przedszkolny, do którego zapisanych jest 22 dzieci. Kadra pedagogiczna składa się z 21 nauczycieli.
Placówka zapewnia wsparcie specjalistyczne dla uczniów, zatrudniając logopedę, psychologa oraz pedagoga szkolnego. Oferta edukacyjna obejmuje naukę dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego. Szkoła realizuje podstawę programową poprzez nauczanie przedmiotów takich jak biologia, chemia, fizyka, geografia, historia, informatyka, język polski, matematyka, muzyka, plastyka, przyroda, technika, wiedza o społeczeństwie oraz wychowanie fizyczne. Prowadzone są również zajęcia z edukacji dla bezpieczeństwa (EDB) oraz religii.
Szkoła organizuje różne formy wsparcia dla uczniów, w tym zajęcia rewalidacyjne, zajęcia wyrównawcze z matematyki i języka polskiego, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz zajęcia rozwijające uzdolnienia. Dostępna jest również biblioteka szkolna oraz świetlica. Infrastruktura sportowa placówki obejmuje uniwersalne/wielozadaniowe boiska.
Życie szkoły wzbogacają liczne inicjatywy i wydarzenia, takie jak organizacja konkursów (np. na ulotkę adopcyjną zwierząt), "żywe lekcje historii", wycieczki szkolne, plenery rzeźbiarskie oraz obchody Dnia Dziecka i Sportu Szkolnego. Placówka angażuje się w akcje społeczne i edukacyjne, m.in. "Europejska wymiana ozdób choinkowych".
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 98 IM. PIASTÓW WROCŁAWSKICH
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: DOLNOŚLĄSKIE
Powiat: Wrocław
Dyrektor: Jolanta Przystańska-Żudrak
angielski, niemiecki
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 98 im. Piastów Wrocławskich to publiczna, samodzielna placówka oświatowa zlokalizowana przy ulicy Sycowskiej 22a we Wrocławiu, w dzielnicy Psie Pole. Organem prowadzącym jest Gmina Wrocław, a funkcję dyrektora pełni Jolanta Przystańska-Żudrak. Szkoła została założona i rozpoczęła działalność 1 września 1964 roku.
Placówka kształci dzieci i młodzież w 18 oddziałach o profilu ogólnodostępnym. Według danych z rejestru, w szkole uczy się 390 uczniów, w tym 177 uczennic. Kadra pedagogiczna składa się z 52 nauczycieli, co stanowi 48.22 etatu.
Oferta edukacyjna szkoły obejmuje naukę dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego. Placówka zapewnia kompleksowe wsparcie uczniom, zatrudniając psychologa, pedagoga i logopedę. Działa tu również Zespół Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Szkoła uczestniczy w programie "Laboratoria Przyszłości" oraz w projekcie "Dolnośląska Szkoła Ćwiczeń". Na stronie internetowej znajdują się również informacje o działaniach wspierających uczniów z Ukrainy.
Infrastruktura szkoły obejmuje tereny sportowe z boiskami do siatkówki i piłki nożnej. Do dyspozycji uczniów jest także świetlica oraz stołówka. Do komunikacji z rodzicami i uczniami wykorzystywany jest dziennik elektroniczny Librus, a szkoła prowadzi również profil na portalu Facebook. Sekretariat jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 POMNIK TYSIĄCLECIA PAŃSTWA POLSKIEGO W TOMASZOWIE MAZOWIECKIM
Szkoła podstawowa | szkoła/placówka wchodząca w skład jednostki złożonej
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 13 Pomnik Tysiąclecia Państwa Polskiego w Tomaszowie Mazowieckim to publiczna placówka oświatowa, której organem prowadzącym jest Gmina-Miasto Tomaszów Mazowiecki. Szkoła została założona 1 września 1961 roku i mieści się przy ulicy J. U. Niemcewicza 50/56.
Placówka kształci dzieci i młodzież. W szkole funkcjonuje 18 oddziałów, w których uczy się łącznie 410 uczniów. W strukturze placówki znajdują się również oddziały przedszkolne dla 24 dzieci. Oferta edukacyjna obejmuje oddziały ogólnodostępne oraz sportowe. W ramach programu nauczania prowadzone są lekcje języka angielskiego i niemieckiego.
Szkoła zapewnia wsparcie specjalistów, zatrudniając psychologa, pedagoga oraz logopedę. Uczniowie mają do dyspozycji bibliotekę, świetlicę oraz stołówkę. Na terenie placówki znajduje się również nowoczesna ekopracownia. Szkoła posiada bazę sportową i uczestniczy w programie „Laboratoria Przyszłości”. Dla uczniów mieszkających poza Tomaszowem Mazowieckim organizowane są dowozy.
W życie szkoły zaangażowane są Samorząd Uczniowski oraz Rada Rodziców. Funkcję dyrektora placówki pełni mgr Kamilla Madzio, a wicedyrektora mgr Jolanta Gawłowska.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ROMANA JABŁOŃSKIEGO W ŁĘKAWICY
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: MAŁOPOLSKIE
Powiat: wadowicki
Dyrektor: SŁAWOMIR TATAR
angielski, niemiecki
Opis placówki
Szkoła Podstawowa im. Romana Jabłońskiego w Łękawicy to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w miejscowości Łękawica, w gminie Stryszów, powiecie wadowickim. Została założona 1 października 1907 roku. Organem prowadzącym szkołę jest Gmina Stryszów, a funkcję dyrektora pełni Sławomir Tatar.
Placówka kształci dzieci i młodzież w ramach szkoły podstawowej oraz oddziału przedszkolnego. Zgodnie z danymi rejestrowymi, do szkoły uczęszcza 154 uczniów, w tym 78 dziewcząt. Dodatkowo, w oddziałach przedszkolnych edukację pobiera 33 dzieci. Szkoła dysponuje 11 oddziałami o charakterze ogólnodostępnym. Kadra pedagogiczna składa się z 20 nauczycieli.
Szkoła oferuje wsparcie specjalistów, zatrudniając pedagoga, pedagoga specjalnego, psychologa oraz logopedę. Uczniowie mają również do dyspozycji bibliotekę szkolną z księgozbiorem liczącym ponad 7700 woluminów oraz świetlicę działającą w godzinach popołudniowych. W zakresie nauczania języków obcych, program obejmuje język angielski i niemiecki.
Infrastruktura sportowa szkoły obejmuje boiska uniwersalne i wielozadaniowe. Placówka aktywnie organizuje życie szkolne poprzez różnorodne wydarzenia, takie jak Rajd szkolny na Jaroszowicką Górę, obchody Dnia Edukacji Narodowej czy Dnia Pluszowego Misia. Uczniowie biorą udział w wycieczkach szkolnych i klasowych, w tym w tzw. białej szkole (z nauką jazdy na nartach) i zielonej szkole, a także wyjazdach do kina i teatru. Szkoła angażuje się również w projekty edukacyjne, m.in. naukę pływania oraz program „Centrum Mistrzostwa Informatycznego”. W placówce działają Samorząd Szkolny oraz Rada Rodziców.