Lista szkół i placówek oświatowych w Polsce | Strona 55
Nasza strona to miejsce, gdzie w prosty i przejrzysty sposób znajdziesz informacje o szkołach i placówkach oświatowych, by łatwiej podjąć decyzję, gdzie Twoje dziecko będzie się uczyło. Dane pochodzą między innymi z oficjalnej listy rządowej, a my staramy się, by były zawsze aktualne.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W PĘGOWIE
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: DOLNOŚLĄSKIE
Powiat: trzebnicki
Dyrektor: WOJCIECH WRÓBEL
angielski, niemiecki
Opis placówki
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Pęgowie to publiczna placówka oświatowa z długą historią, sięgającą 1945 roku. Została oficjalnie założona 2 września 1946 roku. Organem prowadzącym jest Gmina Oborniki Śląskie. Siedziba szkoły znajduje się w Pęgowie przy ulicy Głównej 101.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, do szkoły uczęszcza 493 uczniów, w tym 60 dzieci w oddziałach przedszkolnych. Placówka dysponuje 22 oddziałami, a kadra pedagogiczna liczy 49 nauczycieli. Szkoła zapewnia wsparcie specjalistyczne, zatrudniając logopedę, psychologa oraz pedagoga.
Patronem szkoły jest Adam Mickiewicz, co ma silne odzwierciedlenie w tradycji placówki. Uroczyste nadanie imienia odbyło się 26 listopada 1955 roku i od tego czasu dzień ten jest obchodzony jako Święto Patrona Szkoły. Przed budynkiem znajduje się pomnik wieszcza.
Infrastruktura szkoły składa się z kilku budynków. Od roku szkolnego 2018/2019, po reformie oświaty, uczniowie ośmioklasowej szkoły podstawowej korzystają z dwóch obiektów: dawnego budynku szkoły podstawowej oraz byłego gimnazjum. Najstarszy, zabytkowy budynek został w całości przeznaczony na potrzeby Publicznego Przedszkola w Pęgowie. Placówka dysponuje nowoczesną salą gimnastyczną, boiskami uniwersalnymi/wielozadaniowymi oraz placem zabaw.
Szkoła stawia na nowoczesne technologie w edukacji. Posiada pracownie komputerowe i od 2016 roku wykorzystuje dziennik elektroniczny. W ofercie znajdują się zajęcia z robotyki, prowadzone przez nauczycieli fizyki, informatyki i matematyki.
Placówka aktywnie uczestniczy w licznych projektach edukacyjnych, w tym unijnych, takich jak "Nowoczesna edukacja w gminach Wisznia Mała i Oborniki Śląskie", "Innowacyjna edukacja...", "Powrót na 6 – edukacja i integracja" czy "Projekt AIESEC". Uczniowie mają możliwość działania w Samorządzie Uczniowskim, Wolontariacie Szkolnym oraz w Klubie Młodego Odkrywcy. Szkoła może poszczycić się licznymi sukcesami w konkursach przedmiotowych, artystycznych i sportowych, szczególnie w warcabach i siatkówce.
NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLE MONTESSORI "CIEKAWI ŚWIATA"
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Niepubliczne Przedszkole Montessori "Ciekawi Świata" to placówka oświatowa zlokalizowana w Warszawie, w dzielnicy Praga-Południe, przy ulicy Dęblińskiej 4. Została założona 17 września 2012 roku i jest prowadzona przez Murator IBS Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością. Funkcję dyrektora pełni Justyna Zięba.
Placówka opiera swoją działalność na założeniach pedagogiki Marii Montessori. Celem przedszkola jest przekazanie dzieciom podstawowej wiedzy o otaczającym świecie oraz przygotowanie ich do samodzielnego życia. Program edukacyjny skupia się na tworzeniu warunków sprzyjających rozwijaniu samodzielności, niezależności oraz poczucia własnej wartości. Kładziony jest nacisk na indywidualne podejście do możliwości i zainteresowań każdego dziecka. Nauczyciel pełni rolę wspierającego przewodnika, który inspiruje do działania i pomaga w rozwiązywaniu problemów.
Organizacja pracy w przedszkolu bazuje na koncepcji przygotowanego otoczenia, które odpowiada potrzebom rozwojowym dzieci i zapewnia im bezpieczeństwo. Pomoce dydaktyczne są dostosowane do sensoryczno-motorycznego sposobu uczenia się w wieku przedszkolnym. Dzieci przebywają w grupach mieszanych wiekowo, co sprzyja nauce cierpliwości, szacunku do pracy innych oraz wzajemnej pomocy. Młodsze dzieci uczą się od starszych, a starsze opiekują się młodszymi.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, w przedszkolu funkcjonują 4 oddziały, do których uczęszcza 22 dzieci. Kadra pedagogiczna składa się z 5 nauczycieli. W ramach oferty edukacyjnej prowadzone są zajęcia z języka angielskiego. Placówka jest czynna w godzinach od 7:00 do 18:00.
Rekrutacja do przedszkola ma charakter całoroczny. Proces rozpoczyna się od kontaktu telefonicznego, po którym następuje indywidualne spotkanie rodziców z dyrektorem. Podczas spotkania prezentowana jest metoda Montessori, organizacja placówki, pomoce dydaktyczne oraz infrastruktura, w tym plac zabaw. Po podpisaniu umowy dziecko rozpoczyna okres adaptacyjny.
NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLE SPECJALNE PROWADZONE PRZEZ ZGROMADZENIE SIÓSTR ŚWIETEJ ELŻBIETY
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Niepubliczne Przedszkole Specjalne prowadzone przez Zgromadzenie Sióstr Świętej Elżbiety to placówka zlokalizowana w Zielonej Górze przy Placu Powstańców Wielkopolskich 4. Została założona 31 maja 2001 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 2001 roku. Organem prowadzącym jest Zgromadzenie Sióstr Św. Elżbiety Prowincja Poznańska.
Placówka ma charakter specjalny i jest przeznaczona dla dzieci. Zgodnie z danymi rejestrowymi, w przedszkolu funkcjonują 2 oddziały specjalne, do których uczęszcza łącznie 20 dzieci. Kadra pedagogiczna składa się z 5 nauczycieli. Placówka zatrudnia specjalistów, w tym logopedę i psychologa, w celu zapewnienia kompleksowego wsparcia. Dostępne są specjalistyczne gabinety, takie jak Sala Doświadczania Świata, pracownia logopedyczna, pedagogiczna i psychologiczna.
Misją przedszkola jest kompleksowa rehabilitacja dzieci w sferze psychologicznej, społecznej i medycznej. Celem jest również sprawowanie opieki nad dziećmi z niepełnosprawnościami oraz zdrowymi, dostosowanej do ich potrzeb, a także wspieranie rodzin w procesie wychowawczym. W ramach oferty prowadzone są zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.
Przedszkole organizuje różnorodne aktywności dla swoich podopiecznych. Wśród nich znajdują się wycieczki edukacyjne, m.in. na farmę, do palmiarni czy ogrodu botanicznego. Organizowane są również wydarzenia okolicznościowe, takie jak obchody Dnia Edukacji Narodowej czy Międzynarodowego Dnia Kropki, mające na celu rozwijanie kreatywności. Dzieci podzielone są na grupy, m.in. "Pracowite Mróweczki" i "Mądre Sówki".
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. BRACI ŚNIADECKICH W ZGORZELCU
Liceum ogólnokształcące | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: DOLNOŚLĄSKIE
Powiat: zgorzelecki
Dyrektor: DOROTA CHITRUŃ
angielski, niemiecki
Opis placówki
Liceum Ogólnokształcące im. Braci Śniadeckich to publiczna szkoła ponadpodstawowa zlokalizowana w Zgorzelcu przy ulicy Partyzantów 4. Organem prowadzącym placówkę jest Powiat Zgorzelecki. Szkoła nosi imię Jędrzeja i Jana Śniadeckich. Zgodnie z danymi z rejestru, data założenia szkoły to 30 sierpnia 2001 roku, jednak placówka kultywuje tradycje sięgające ponad 80 lat, czego wyrazem jest coroczna uroczystość pasowania uczniów klas pierwszych.
Według danych statystycznych, w liceum uczy się 341 uczniów, w tym 224 uczennice, w 14 oddziałach ogólnodostępnych. Kadra pedagogiczna liczy 29 nauczycieli. Szkoła oferuje naukę dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego.
Oferta edukacyjna jest skierowana do absolwentów szkół podstawowych i obejmuje pięć profili klas, przygotowujących do podjęcia studiów na różnych kierunkach:
- Klasa politechniczna z rozszerzoną matematyką i informatyką, ukierunkowana na rozwój zdolności analitycznych i programistycznych, przygotowująca do studiów na kierunkach takich jak informatyka, inżynieria czy automatyka.
- Klasa politechniczna z rozszerzoną matematyką i fizyką, skupiająca się na logicznym myśleniu i rozwiązywaniu problemów, przygotowująca do studiów technicznych, inżynierskich i informatycznych.
- Klasa humanistyczno-medialna, która rozwija umiejętności pisarskie, analityczne oraz wiedzę z zakresu dziennikarstwa, mediów i komunikacji społecznej.
- Klasa biologiczno-chemiczna, nastawiona na eksperymentowanie i odkrywanie świata przyrody, przygotowująca do kariery w zawodach medycznych, takich jak lekarz, weterynarz czy farmaceuta.
- Klasa menadżersko-biznesowa, gdzie uczniowie poznają zasady funkcjonowania świata finansów, marketingu, negocjacji i zarządzania, rozwijając umiejętności przywódcze.
Placówka zapewnia uczniom wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, zatrudniając psychologa, pedagoga oraz pedagoga specjalnego. Uczniowie mają do dyspozycji bibliotekę oraz infrastrukturę sportową w postaci boisk uniwersalnych/wielozadaniowych. W szkole aktywnie działają Samorząd Uczniowski oraz Rada Rodziców. Liceum angażuje się we współpracę z instytucjami zewnętrznymi, takimi jak Akademia CISCO i C++ Institute, a także uczestniczy w projektach unijnych i programie "Szkoła odpowiedzialna cyfrowo". Życie szkoły wzbogacają liczne wydarzenia, uroczystości, wycieczki edukacyjne (np. do Oświęcimia i Krakowa) oraz udział uczniów w konkursach i olimpiadach.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. STANISŁAWA JACHOWICZA
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: MAZOWIECKIE
Powiat: Ostrołęka
Dyrektor: ZBIGNIEW MILEWSKI
angielski, niemiecki
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Jachowicza to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w Ostrołęce. Jej historia sięga 1918 roku, choć korzenie placówki sięgają jednoklasowej szkoły z 1905 roku. Patronem szkoły jest Stanisław Jachowicz – nauczyciel, pisarz i działacz społeczny. W 1923 roku rozpoczęto budowę dedykowanego budynku przy ulicy Kościuszki. Po wojnie szkoła funkcjonowała w różnych lokalizacjach, by w 1977 roku przenieść się do obecnego gmachu przy ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa "Nila" 4/6. Budynek został rozbudowany w 1983 roku, co pozwoliło na dodanie kolejnych sal lekcyjnych i pracowni.
Obecnie placówka mieści się w dwóch budynkach: mniejszym dla klas I-III i większym dla klas IV-VIII. W szkole uczy się 749 uczniów w 32 oddziałach. Placówka prowadzi oddziały ogólnodostępne oraz specjalne. Kadra pedagogiczna składa się z 69 nauczycieli, a dyrektorem jest Zbigniew Milewski. Szkoła zapewnia wsparcie specjalistów, w tym logopedy, psychologa i pedagoga.
Infrastruktura szkoły jest rozbudowana. Do dyspozycji uczniów oddano gabinet lekarski i dentystyczny, stołówkę, świetlicę, bibliotekę z centrum multimedialnym oraz dwie nowoczesne pracownie komputerowe. Baza sportowa obejmuje boiska do piłki ręcznej i nożnej, bieżnie, kompleks boisk sportowych „Orlik 2012” otwarty w 2011 roku, a także plac zabaw „Radosna Szkoła”. Plac zabaw, o powierzchni 500 m², jest wyposażony w urządzenia rekreacyjne, takie jak zestawy dwuwieżowe, przeplotnie, huśtawki i zjeżdżalnie.
Szkoła realizuje programy edukacyjne takie jak „Mleko z Klasą”, „Owoce w szkole” oraz „Aktywna tablica”. W przeszłości brała udział w projektach finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego, m.in. „Szkoła moim przyjacielem” oraz „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania klas I – III”. Placówka prowadzi również Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego. W szkole działa chór, Samorząd Uczniowski, Szkolne Koło Wolontariatu oraz radiowęzeł.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM.KS.JANA TWARDOWSKIEGO W BOROWINIE SITANIECKIEJ
Szkoła podstawowa | samodzielna
Opis placówki
Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Borowinie Sitanieckiej to publiczna placówka oświatowa prowadzona przez Gminę Zamość. Została założona 1 lutego 1960 roku, a działalność rozpoczęła 1 września tego samego roku. Siedziba szkoły znajduje się w miejscowości Borowina Sitaniecka pod numerem 49.
Historia
Historia placówki sięga 1959 roku, kiedy to została utworzona jako szkoła jednoklasowa w prywatnym budynku w Kolonii Sitaniec. W 1961 roku, pod kierownictwem Czesława Żołnierczuka, placówkę przeniesiono do dawnego budynku dworskiego, podnosząc jej stopień organizacyjny do sześciu klas. W 1963 roku rozpoczęto budowę obecnego gmachu, tzw. „Tysiąclatki”, który oddano do użytku w 1964 roku. Budowa była w dużej mierze efektem pracy społecznej mieszkańców okolicznych wsi. W latach 90. szkoła została rozbudowana o nowe skrzydło, które dostosowano do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami. Dnia 17 września 2009 roku, podczas obchodów 50-lecia, szkole nadano imię księdza Jana Twardowskiego i poświęcono sztandar.
Działalność i kadra
Zgodnie z danymi rejestrowymi, w szkole uczy się 96 uczniów, w tym 24 w oddziale przedszkolnym. Kadra pedagogiczna liczy 20 nauczycieli. Placówka zatrudnia specjalistów, w tym logopedę, psychologa i pedagoga, zapewniając uczniom pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Dyrektorem szkoły jest Krystyna Ptak.
Oferta edukacyjna
Szkoła prowadzi oddziały ogólnodostępne dla dzieci i młodzieży oraz oddział przedszkolny. W ramach nauki języków obcych oferowany jest język angielski i niemiecki. Placówka aktywnie uczestniczy w programach edukacyjnych, takich jak „WF z Klasą”, oraz organizuje akcje charytatywne. Uczniowie biorą udział w wycieczkach krajowych oraz zagranicznych mobilnościach edukacyjnych. Szkoła realizuje projekt „Rozwój wyobraźni przestrzennej” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach którego uczniowie uczestniczyli w wyjeździe edukacyjnym do Grecji. Placówka posiada certyfikaty „Szkoła z Klasą”, „Szkoła bez przemocy” oraz „Przyjaciele natury”.
OŚRODEK KURSOWY "EUREKA" W TARNOWIE
Placówka Kształcenia Ustawicznego - bez szkół | samodzielna
Opis placówki
Ośrodek Kursowy "EUREKA" w Tarnowie jest niepubliczną, samodzielną placówką kształcenia ustawicznego. Został założony 28 listopada 2003 roku i od tego dnia prowadzi działalność edukacyjną. Siedziba ośrodka mieści się w Tarnowie przy ulicy Józefa Szujskiego 13. Organem prowadzącym placówkę jest Zbigniew Kieras. Zgodnie z danymi rejestrowymi, ośrodek jest placówką typu "bez szkół" i nie posiada określonej specyfiki. Brak jest szczegółowych informacji dotyczących liczby uczniów, kadry pedagogicznej oraz prowadzonych oddziałów.
NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLE TERAPEUTYCZNE SYLABA
Przedszkole |
Opis placówki
Niepubliczne Przedszkole Terapeutyczne SYLABA to specjalna placówka edukacyjna zlokalizowana w Pile przy ulicy Szybowników 3. Organem prowadzącym jest CENTRUM ROZWOJU DZIECKA "SYLABA" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, a funkcję dyrektora pełni Agnieszka Juszczak. Zgodnie z danymi rejestrowymi, data założenia placówki to 30 września 2024 roku, a planowane rozpoczęcie działalności to 2 stycznia 2025 roku.
Przedszkole jest przeznaczone dla dzieci i ma charakter specjalny, a prowadzone w nim oddziały podstawowe są oddziałami specjalnymi. Placówka jest przygotowana na przyjęcie 16 uczniów. W ramach swojej działalności przedszkole oferuje wczesne wspomaganie rozwoju. Zapewnia również wsparcie specjalistów, zatrudniając logopedę, psychologa oraz pedagoga.
Jako część Centrum Rozwoju Dziecka "SYLABA", przedszkole ma dostęp do szerokiej oferty zajęć i terapii indywidualnych oraz grupowych. Placówka dysponuje gabinetami terapeutycznymi przeznaczonymi do pracy logopedy, fizjoterapeuty, psychologa, pedagoga specjalnego oraz do prowadzenia terapii integracji sensorycznej (SI) i terapii ręki.
SZKOŁA PODSTAWOWA DIALOGU KULTUR ETZ CHAIM
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: DOLNOŚLĄSKIE
Powiat: Wrocław
Dyrektor: ANNA PONICHTERA
angielski, hiszpański
Opis placówki
Szkoła Podstawowa Dialogu Kultur Etz Chaim to niepubliczna placówka oświatowa zlokalizowana we Wrocławiu, w dzielnicy Fabryczna, przy ulicy Żelaznej 57. Została założona 28 czerwca 2012 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 2012 roku. Organem prowadzącym jest Fundacja Dialogu Kultur-Etz Chaim.
Placówka mieści się w historycznym budynku w centrum miasta. Zgodnie z danymi rejestrowymi, w szkole uczy się 145 uczniów w 9 oddziałach, w tym 15 uczniów w oddziałach przedszkolnych. Zajęcia prowadzone są w niewielkich, kameralnych klasach, liczących do 18 osób. Kadra pedagogiczna składa się z 26 nauczycieli. Szkoła zatrudnia psychologa.
Misja placówki jest inspirowana myślą pedagogiczną Janusza Korczaka. Kładzie nacisk na kształtowanie postaw tolerancji, szacunku i dialogu. Szkoła integruje dzieci różnych wyznań i o różnych korzeniach etnicznych, wychowując w duchu otwartości i poszanowania dla odmienności. W ramach programu nauczania pielęgnowane są wartości kultury żydowskiej. Celem szkoły jest budowanie świata ponad podziałami poprzez dialog międzykulturowy oraz partnerskie relacje z uczniami.
Placówka dysponuje nowoczesnym wyposażeniem dydaktycznym, w tym tablicami multimedialnymi, rzutnikami, laptopami, drukarkami 3D, goglami VR oraz tabletami graficznymi. Do dyspozycji uczniów są również tereny sportowe, w tym boiska do piłki nożnej. Szkoła zapewnia catering, w ramach którego serwowane jest drugie śniadanie oraz dwudaniowy obiad.
Zespół Szkół Dialogu Kultur Etz Chaim oferuje również możliwość kontynuacji edukacji w prywatnym Liceum Ogólnokształcącym.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J.M. OSSOLIŃSKIEGO
Liceum ogólnokształcące | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: DOLNOŚLĄSKIE
Powiat: wołowski
Dyrektor: ALEKSANDRA CHOLAJDA-MIŁKOWSKA
angielski, francuski, niemiecki
Opis placówki
Liceum Ogólnokształcące im. J.M. Ossolińskiego to publiczna szkoła ponadpodstawowa z siedzibą w Brzegu Dolnym przy ul. Wilczej 10. Placówka została założona 1 września 1961 roku i jest prowadzona przez Gminę Brzeg Dolny. Dyrektorem szkoły jest Aleksandra Cholajda-Miłkowska.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, w liceum uczy się 282 uczniów, w tym 167 uczennic, w 11 oddziałach. Kadra pedagogiczna składa się z 35 nauczycieli. Szkoła zapewnia wsparcie psychologa oraz pedagoga szkolnego, a także pedagoga specjalnego.
Misją placówki jest wszechstronny rozwój osobowy ucznia w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym. Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły ma na celu ukierunkowanie młodzieży w budowaniu hierarchii wartości i realizowaniu własnych potrzeb z poszanowaniem innych. Szkoła dąży do wychowania w duchu patriotycznym i uniwersalnych wartości humanistycznych. Model absolwenta zakłada, że jest on osobą komunikatywną, przygotowaną do podjęcia studiów lub pracy, potrafiącą korzystać z nowoczesnych źródeł informacji, ciekawą świata, twórczą oraz wrażliwą na otoczenie.
Placówka oferuje kształcenie w czterech profilach: humanistycznym, biznesowym, biologiczno-chemicznym oraz matematyczno-informatycznym/fizycznym. We wszystkich klasach język angielski realizowany jest na poziomie rozszerzonym. Poza językiem angielskim, w szkole naucza się również języka francuskiego i niemieckiego. Liceum aktywnie współpracuje z uczelniami wyższymi, takimi jak Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet SWPS, Politechnika Wrocławska i Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, a także z Narodowym Zakładem Ossolińskich „Ossolineum”. Uczniowie uczestniczą w programie Erasmus, wycieczkach edukacyjnych (np. do Londynu i Warszawy) oraz działaniach wolontariackich. Infrastruktura szkoły obejmuje uniwersalne/wielozadaniowe boiska sportowe.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PUBLICZNYCH W SUŚCU
Zespół szkół i placówek oświatowych | jednostka złożona
Opis placówki
Zespół Szkół Publicznych w Suścu to publiczna jednostka oświatowa zlokalizowana przy ulicy Tomaszowskiej 53. Została powołana uchwałą Rady Gminy w Suścu i rozpoczęła działalność 1 września 2002 roku. Organem prowadzącym placówkę jest Gmina Susiec.
Obecnie w skład Zespołu wchodzą Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II oraz Przedszkole Samorządowe. W przeszłości, w latach 1999-2018, częścią kompleksu było również Gimnazjum Publiczne. Dnia 13 października 2014 roku szkole nadano imię Jana Pawła II oraz przekazano sztandar. Funkcję dyrektora pełni Janusz Kiecana, a wicedyrektora Andrzej Rojek.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, placówka zatrudnia 26 nauczycieli. Zapewnia uczniom wsparcie specjalistyczne w postaci pomocy psychologiczno-pedagogicznej, świadczonej przez zatrudnionego psychologa i pedagoga. Infrastruktura sportowa szkoły obejmuje boiska do koszykówki oraz boiska uniwersalne i wielozadaniowe.
Placówka aktywnie uczestniczy w różnorodnych programach edukacyjnych i prozdrowotnych. Wśród nich znajdują się inicjatywy promujące zdrowy styl życia, takie jak "Bieg po zdrowie", "Śniadanie Daje Moc", "Trzymaj formę", "Owoce w szkole" oraz "Szklanka mleka". Realizowane są również programy z zakresu bezpieczeństwa ("Akademia Bezpiecznego Puchatka", "Bezpieczna i przyjazna szkoła"), edukacji finansowej ("Na własne konto") oraz czytelnictwa ("Książki naszych marzeń").
W życie szkoły zaangażowani są uczniowie poprzez działalność w Samorządzie Uczniowskim oraz wolontariacie. Funkcjonuje tu także biblioteka oraz Rada Rodziców.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KORNELA MAKUSZYNSKIEGO W BIELAWACH
Szkoła podstawowa | samodzielna
Opis placówki
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Bielawach jest publiczną placówką oświatową, założoną 1 września 1994 roku. Organem prowadzącym szkołę jest Gmina Siedlisko. Szkoła mieści się w miejscowości Bielawy pod numerem 17.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, w placówce uczy się 60 uczniów, w tym 32 dziewczynki. W strukturze szkoły funkcjonuje oddział przedszkolny, do którego uczęszcza 14 dzieci. Cała społeczność uczniowska jest zorganizowana w 9 oddziałach ogólnodostępnych. Kadra pedagogiczna składa się z 18 nauczycieli.
Oferta edukacyjna szkoły obejmuje nauczanie dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego. Placówka zapewnia wsparcie pedagoga. Na stronie internetowej szkoły znajdują się informacje o prowadzonych zajęciach logopedycznych oraz zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, co uzupełnia ofertę wsparcia dla uczniów. Dostępne jest również doradztwo zawodowe.
Szkoła aktywnie uczestniczy w nowoczesnych programach edukacyjnych, takich jak "Aktywna Tablica 2020" oraz "Laboratoria przyszłości", mających na celu unowocześnienie procesu dydaktycznego. Placówka dysponuje halą sportową oraz boiskiem szkolnym, na których organizowane są wydarzenia sportowe i rekreacyjne. Na terenie szkoły funkcjonuje również biblioteka.
Życie szkolne jest wzbogacone o liczne wydarzenia, uroczystości i akcje, takie jak pasowanie na ucznia i przedszkolaka, obchody świąt narodowych, Dzień Edukacji Narodowej, Andrzejki, Mikołajki, a także inicjatywy proekologiczne jak coroczna akcja "Sprzątanie Świata" i Dzień Ziemi. Organizowane są również warsztaty tematyczne, np. "Ratujmy pszczoły", "Odnawialne źródła energii", zajęcia z pierwszej pomocy przedmedycznej oraz "żywe lekcje historii". Uczniowie biorą udział w wycieczkach, np. do filharmonii, oraz w wydarzeniach sportowych, takich jak biegi przełajowe.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ŚW. KAZIMIERZA JAGIELLOŃCZYKA W BAŃSKIEJ NIŻNEJ
Szkoła podstawowa | samodzielna
Opis placówki
Szkoła Podstawowa im. Św. Kazimierza Jagiellończyka to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w Bańskiej Niżnej przy ulicy Papieskiej 141. Organem prowadzącym szkołę jest Gmina Szaflary. Placówka została założona 1 września 1912 roku.
Szkoła prowadzi działalność dydaktyczną dla dzieci i młodzieży w ramach ogólnodostępnych oddziałów podstawowych oraz oddziałów przedszkolnych. Zgodnie z danymi rejestrowymi, w szkole podstawowej uczy się 158 uczniów, a w oddziałach przedszkolnych 62 dzieci, co łącznie daje 11 oddziałów. Kadra pedagogiczna składa się z 25 nauczycieli.
Placówka zapewnia wsparcie specjalistów, zatrudniając psychologa, pedagoga oraz logopedę. W zakresie nauczania języków obcych oferta obejmuje język angielski oraz język niemiecki. Infrastruktura sportowa szkoły obejmuje boiska uniwersalne i wielozadaniowe.
Życie szkoły jest aktywnie dokumentowane na stronie internetowej, gdzie publikowane są informacje o bieżących wydarzeniach, takich jak akademie z okazji Dnia Edukacji Narodowej, uroczystość ślubowania klas pierwszych, czy udział uczniów w wycieczkach edukacyjnych, np. w Małopolskiej Nocy Naukowców. W szkole działa Samorząd Uczniowski. Placówka organizuje również konkursy, w tym plastyczne. Komunikacja z rodzicami oraz organizacja pracy odbywa się z wykorzystaniem dziennika elektronicznego.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 5 W LUBARTOWIE
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Przedszkole Miejskie Nr 5 to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana przy ulicy Powstańców Warszawy 39 w Lubartowie. Organem prowadzącym jest Gmina Miasto Lubartów. Placówka została założona 15 grudnia 1987 roku, a działalność rozpoczęła 1 stycznia 1988 roku.
Przedszkole mieści się w wolnostojącym, piętrowym budynku, który otoczony jest dużym placem zabaw. Teren rekreacyjny jest wyposażony w sprzęt sportowy, co zapewnia dzieciom warunki do zabawy i wypoczynku na świeżym powietrzu. Wnętrza placówki, w tym sale dydaktyczne, są przestronne, estetyczne i funkcjonalnie urządzone. Sale są bogato wyposażone w zabawki, pomoce dydaktyczne oraz kąciki zainteresowań, stwarzające dzieciom możliwość podejmowania różnorodnej aktywności.
Struktura organizacyjna przedszkola obejmuje 5 oddziałów, do których uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Placówka prowadzi oddziały ogólnodostępne oraz integracyjne. Według danych rejestrowych, do przedszkola uczęszcza 105 dzieci. Kadra pedagogiczna liczy 14 nauczycieli.
Placówka zapewnia opiekę specjalistyczną, zatrudniając psychologa i logopedę. Praca dydaktyczno-wychowawcza oparta jest na wypracowanej Koncepcji Pedagogicznej, wykorzystującej nowoczesne metody pracy. Celem jest wszechstronne przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole. Przedszkole organizuje liczne imprezy, uroczystości, wyjścia oraz spotkania z ciekawymi ludźmi. W ramach działań profilaktycznych realizowany jest autorski program „Bezpieczny przedszkolak”. Placówka kładzie również nacisk na współpracę z rodzicami, dając im możliwość współdecydowania o sprawach przedszkola oraz oferując wsparcie w działaniach wychowawczych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: MAZOWIECKIE
Powiat: wołomiński
Dyrektor: MAŁGORZATA ZYCH
angielski, niemiecki
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w Zielonce przy ulicy Powstańców 3, w powiecie wołomińskim. Została założona 1 września 1964 roku. Organem prowadzącym szkołę jest Miasto Zielonka.
Placówka kształci dzieci i młodzież w ramach szkoły podstawowej. W strukturze organizacyjnej znajduje się 24 oddziały, w których uczy się łącznie 510 uczniów, w tym 268 dziewcząt. Szkoła prowadzi również oddziały przedszkolne dla 49 dzieci. Oferta edukacyjna obejmuje klasy ogólnodostępne oraz klasy sportowe. W ramach rekrutacji organizowane są testy sprawnościowe dla kandydatów do IV klasy o profilu sportowym.
Kadra pedagogiczna składa się z 68 nauczycieli. Szkoła zapewnia wsparcie specjalistyczne, zatrudniając psychologa, pedagoga oraz logopedę. Oferuje również pomoc psychologiczną dla uczniów. W ramach dodatkowych form wsparcia placówka organizuje zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju oraz zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.
Zaplecze sportowe szkoły obejmuje boiska do koszykówki oraz boiska do piłki nożnej. Uczniowie mają dostęp do kuchni szkolnej. Placówka realizuje projekty takie jak "Laboratoria Przyszłości", "Mazowiecka Szkoła Przyszłości" oraz programy Ministerstwa Edukacji, np. "Tydzień o budowaniu relacji".
Języki obce nauczane w szkole to angielski i niemiecki. Na stronie internetowej dostępne są informacje dotyczące konkursów przedmiotowych, w tym regulaminy i harmonogramy poszczególnych etapów.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BOHATERÓW MONTE CASSINO W OSTRÓWKU
Szkoła podstawowa | samodzielna
Opis placówki
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ostrówku to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w miejscowości Ostrówek-Kolonia, w gminie Ostrówek. Została założona 30 czerwca 1958 roku, a działalność rozpoczęła 1 września tego samego roku. Organem prowadzącym szkołę jest Gmina Ostrówek.
Placówka kształci dzieci i młodzież w 9 oddziałach ogólnodostępnych. Według danych z rejestru, do szkoły uczęszcza 154 uczniów, w tym 90 dziewcząt. W ramach struktury szkoły funkcjonują również oddziały przedszkolne, do których uczęszcza 19 dzieci. Kadra pedagogiczna składa się z 21 nauczycieli. Szkoła zapewnia wsparcie psychologiczne i pedagogiczne, zatrudniając specjalistów z tych dziedzin. Na stronie internetowej placówki znajduje się dedykowana sekcja "Strefa pedagoga/psychologa". Uczniowie mogą również liczyć na wsparcie Rzecznika Praw Ucznia.
Oferta edukacyjna szkoły obejmuje naukę dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego. Placówka przygotowuje uczniów do Egzaminu Ósmoklasisty i oferuje doradztwo zawodowe. Infrastruktura sportowa szkoły obejmuje boiska do siatkówki oraz boiska uniwersalne/wielozadaniowe.
Szkoła aktywnie uczestniczy w życiu społecznym i kulturalnym, organizując lub biorąc udział w wydarzeniach takich jak "Narodowe Czytanie" czy akcja "Sprzątanie Świata". Uczniowie angażują się również w działalność charytatywną w ramach Szkolnego Koła Wolontariatu im. Św. Jana Pawła II. W szkole działają również Samorząd Uczniowski oraz Rada Rodziców.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM.MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE W NAMYSŁOWIE
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: OPOLSKIE
Powiat: namysłowski
Dyrektor: ARTUR MATKOWSKI
angielski, niemiecki
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej-Curie to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w Namysłowie przy ulicy Władysława Stanisława Reymonta 5. Organem prowadzącym jest Gmina Namysłów, a funkcję dyrektora pełni Artur Matkowski. Szkoła została założona 30 marca 2017 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 2017 roku.
Placówka kształci dzieci i młodzież w 16 oddziałach, do których uczęszcza łącznie 354 uczniów, w tym 190 uczennic. Kadra pedagogiczna składa się z 37 nauczycieli. Szkoła posiada oddziały ogólnodostępne oraz dwujęzyczne. W ramach oferty językowej uczniowie uczą się języka angielskiego i niemieckiego.
Instytucja zapewnia wsparcie specjalistyczne w postaci pedagoga szkolnego, psychologa oraz logopedy. Uczniowie mogą również korzystać z pomocy doradcy zawodowego. Szkoła posiada bibliotekę szkolną. W placówce realizowane są programy takie jak "Aktywna Tablica" i "Laboratorium przyszłości". Instytucja uczestniczy także w inicjatywach "Szkoła Promująca Zdrowie" oraz "Młode Głowy".
Szkoła posiada swoje symbole, w tym patronkę Marię Skłodowską-Curie, sztandar oraz hymn szkolny. Komunikacja z rodzicami i uczniami odbywa się m.in. poprzez elektroniczny dziennik (eDziennik).
PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W KOBIERZYCACH
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Przedszkole Samorządowe w Kobierzycach to publiczna, samodzielna placówka edukacyjna, której organem prowadzącym jest Gmina Kobierzyce. Została założona 1 września 1972 roku. Siedziba przedszkola znajduje się przy ulicy Robotniczej 19. Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30-17:00, z miesięczną przerwą wakacyjną.
Budynek przedszkola otoczony jest dużym terenem zielonym, na którym zlokalizowane są dwa place zabaw wyposażone w atestowane, drewniane urządzenia. Sale dydaktyczne wyposażone są w nowoczesne meble, zabawki oraz pomoce edukacyjne.
Placówka składa się z ośmiu oddziałów ogólnodostępnych, do których uczęszcza łącznie 185 dzieci. W przedszkolu zatrudnionych jest 22 nauczycieli. W ramach oferty edukacyjnej prowadzone są zajęcia z języka angielskiego. Dodatkowo, placówka realizuje wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
Przedszkole zapewnia wsparcie specjalistów, w tym psychologa, pedagoga (również specjalnego), logopedy oraz terapeuty integracji sensorycznej. Kadra pedagogiczna regularnie uczestniczy w kursach, szkoleniach i warsztatach, a także bierze udział w projekcie doskonalenia nauczycieli w Powiecie Wrocławskim.
Placówka aktywnie uczestniczy w licznych ogólnopolskich i międzynarodowych projektach edukacyjnych, co potwierdzają zdobyte certyfikaty. Posiada certyfikat "Szkoły Promującej Zdrowie", "Szkoły Promującej Ekorozwój" w ramach Dolnośląskiej Sieci Szkół „Ziemia dla wszystkich”, "Optymistycznego Przedszkola" oraz "Bezpiecznej Placówki Oświatowej". W swojej pracy dydaktycznej placówka wykorzystuje elementy pedagogiki freblowskiej.
PUBLICZNE PRZEDSZKOLE W GNIEWOSZOWIE
Przedszkole | szkoła/placówka wchodząca w skład jednostki złożonej
Opis placówki
Publiczne Przedszkole w Gniewoszowie to placówka publiczna zlokalizowana przy ulicy Konopnickiej 19. Jest częścią Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Gniewoszowie. Zostało założone 30 czerwca 1999 roku, a jego organem prowadzącym jest Gmina Gniewoszów.
Przedszkole składa się z 4 oddziałów ogólnodostępnych, do których uczęszcza łącznie 90 dzieci, w tym 41 dziewczynek. W ramach programu nauczania dzieci uczą się języka angielskiego.
Jako część większego kompleksu edukacyjnego, placówka zapewnia dostęp do wsparcia specjalistycznego w postaci psychologa oraz pedagoga szkolnego. Uczniowie Zespołu mają do dyspozycji bibliotekę szkolną. Instytucja organizuje również dożywianie oraz zapewnia transport dla uczniów, publikując harmonogram dowozów i odwozów. Komunikacja z rodzicami oraz monitorowanie postępów w nauce odbywa się za pośrednictwem dziennika elektronicznego. W strukturze placówki działa Rada Rodziców.
W ramach działalności Zespołu organizowane są różne inicjatywy, takie jak konkurs na najlepszą klasę oraz wydarzenia okolicznościowe, np. „Wieczornica”. W okresie ferii zimowych i wakacji letnich prowadzone są półkolonie. Szkoła podstawowa wchodząca w skład zespołu realizuje program nauczania edukacji zdrowotnej oraz zajęcia z informatyki dla starszych klas, obejmujące m.in. kodowanie w środowisku Scratch.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 86
Przedszkole | szkoła/placówka wchodząca w skład jednostki złożonej
Opis placówki
Przedszkole Miejskie nr 86 jest publiczną placówką oświatową zlokalizowaną przy ulicy Demokratycznej 61/63 w Łodzi, w dzielnicy Ruda Pabianicka. Zostało założone 1 września 1952 roku. Przedszkole wchodzi w skład Zespołu Przedszkoli Miejskich nr 2 w Łodzi i jest prowadzone przez Miasto Łódź, a nadzór pedagogiczny sprawuje Kuratorium Oświaty w Łodzi.
Placówka dysponuje trzema oddziałami ogólnodostępnymi, do których uczęszcza łącznie 73 dzieci. Budynek przedszkola jest dostosowany do potrzeb najmłodszych, otoczony ogrodem z dużą piaskownicą i sprzętem rekreacyjnym do zabaw na świeżym powietrzu. Wewnątrz znajdują się trzy jasne i przestronne sale dydaktyczne, wyposażone w zabawki edukacyjne, pomoce dydaktyczne oraz kąciki zainteresowań. Dodatkowo, przedszkole posiada specjalistyczną salę „doświadczania światła”, wykorzystywaną do prowadzenia zajęć terapeutycznych, badawczych i relaksacyjnych. Cały obiekt ma dostęp do sieci internetowej i zaplecza multimedialnego.
Kadra pedagogiczna systematycznie podnosi swoje kwalifikacje, a wszyscy nauczyciele posiadają przygotowanie w zakresie terapii pedagogicznej. Priorytetem placówki jest wszechstronny rozwój, bezpieczeństwo i dobro dziecka. Program edukacyjny kładzie nacisk na rozwijanie twórczości i kreatywności. Realizowane są projekty kształtujące świadomość ekologiczną. W ramach oferty edukacyjnej prowadzona jest nauka języka angielskiego i francuskiego. Placówka zapewnia wsparcie logopedy.
Przedszkole aktywnie współpracuje ze środowiskiem lokalnym, w tym z Biblioteką Miejską, Chojeńskim Klubem Sportowym, Policją, teatrami, Szkołą Podstawową nr 125 oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Współpracuje również z Uniwersytetem Łódzkim, przyjmując studentów na praktyki. Godziny pracy placówki to 6:30 - 17:00.