Lista szkół i placówek oświatowych w Polsce | Strona 73
Nasza strona to miejsce, gdzie w prosty i przejrzysty sposób znajdziesz informacje o szkołach i placówkach oświatowych, by łatwiej podjąć decyzję, gdzie Twoje dziecko będzie się uczyło. Dane pochodzą między innymi z oficjalnej listy rządowej, a my staramy się, by były zawsze aktualne.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM.WOJSKA POLSKIEGO W ZEGRZU
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: MAZOWIECKIE
Powiat: legionowski
Dyrektor: ADAM PŁOŃSKI
angielski, niemiecki
Opis placówki
Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego w Zegrzu to publiczna placówka oświatowa z oddziałami przedszkolnymi, zlokalizowana przy ulicy Oficerskiej 3. Została założona 1 września 1950 roku. Organem prowadzącym szkołę jest Miasto i Gmina Serock. Dyrektorem placówki jest Adam Płoński.
Szkoła kształci dzieci i młodzież w ramach ośmiu klas szkoły podstawowej oraz w oddziałach przedszkolnych. Zgodnie z danymi z rejestru, do placówki uczęszcza 321 uczniów, w tym 163 uczennice. W oddziałach przedszkolnych uczy się 40 dzieci. Łącznie w szkole funkcjonuje 16 oddziałów, a kadra pedagogiczna liczy 36 nauczycieli.
Placówka zapewnia uczniom wsparcie psychologa oraz pedagoga szkolnego. W ramach oferty edukacyjnej prowadzone jest nauczanie dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego. Oddziały szkolne mają charakter ogólnodostępny.
Infrastruktura szkoły obejmuje tereny sportowe, w skład których wchodzą boiska do piłki nożnej, bieżnie proste oraz skocznie. Uczniowie mają również do dyspozycji bibliotekę szkolną, świetlicę oraz stołówkę. Szkoła organizuje dowożenie uczniów.
Placówka aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym i edukacyjnym, organizując wydarzenia takie jak Dzień Języków Obcych czy obchody świąt państwowych. Uczniowie biorą udział w konkursach przedmiotowych, tematycznych i interdyscyplinarnych organizowanych przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty, a także w konkursach wewnętrznych, np. fotograficznych. W szkole działa chór oraz Samorząd Uczniowski. Do komunikacji z rodzicami wykorzystywany jest dziennik elektroniczny Librus.
SZKOŁA MUZYCZNA II ST. IM. WITOLDA LUTOSŁAWSKIEGO W LUBLINIE
Szkoła muzyczna II stopnia | szkoła/placówka wchodząca w skład jednostki złożonej
Opis placówki
Szkoła Muzyczna im. Witolda Lutosławskiego w Lublinie to niepubliczna szkoła artystyczna posiadająca uprawnienia szkoły publicznej. Placówka oferuje kształcenie muzyczne na poziomie I i II stopnia. Zgodnie z danymi z rejestru, Szkoła Muzyczna II stopnia została założona 7 maja 2003 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 2003 roku. Posiada prawo do wydawania państwowych świadectw i dyplomów od 2 września 2004 roku. Organem prowadzącym jest Anna Drążkowska, która pełni również funkcję założyciela i dyrektora placówki.
Szkoła zlokalizowana jest przy Alei Kraśnickiej 84 w Lublinie. Zgodnie z danymi z rejestru, w szkole II stopnia uczy się 26 uczniów, w tym 18 uczennic, w 6 oddziałach ogólnodostępnych i wielozawodowych.
Kształcenie w szkole muzycznej odbywa się w trybie popołudniowym, z zajęciami organizowanymi 2-3 razy w tygodniu, również w soboty, aby umożliwić uczniom łączenie nauki z edukacją w szkołach ogólnokształcących.
Placówka I stopnia, która rozpoczęła działalność 1 września 1999 roku, prowadzi kształcenie w cyklu 6-letnim (dla dzieci od 6. roku życia) oraz 4-letnim (dla młodzieży). Szkoła II stopnia oferuje 6-letni cykl nauki w specjalności instrumentalistyka, przeznaczony dla absolwentów szkół muzycznych I stopnia oraz osób o odpowiednim poziomie umiejętności.
Szkoła, mimo braku zatrudnionego na stałe personelu specjalistycznego, zapewnia uczniom i ich rodzicom pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Współpracuje w tym zakresie z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 2 w Lublinie oraz Specjalistyczną Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Lublinie, działającą przy OSM I i II stopnia im. Karola Lipińskiego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 32 IM. MJR. HENRYKA DOBRZAŃSKIEGO PS. "HUBAL" ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH MISTRZOSTWA SPORTOWEGO NR 3 "PIETRASZE" W BIAŁYMSTOKU
Szkoła podstawowa | szkoła/placówka wchodząca w skład jednostki złożonej
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 32 im. mjr. Henryka Dobrzańskiego ps. "Hubal" jest publiczną placówką oświatową zlokalizowaną w Białymstoku. Funkcjonuje jako część Zespołu Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego nr 3 "Pietrasze", w skład którego wchodzi również XII Liceum Ogólnokształcące Mistrzostwa Sportowego. Organem prowadzącym szkołę jest Miasto Białystok. Data założenia placówki to 20 grudnia 1976 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 1977 roku.
Placówka kształci dzieci i młodzież w klasach I-VIII szkoły podstawowej oraz prowadzi oddziały przedszkolne dla 50 dzieci. Według danych z rejestru, w szkole uczy się łącznie 922 uczniów w 38 oddziałach. Szkoła prowadzi oddziały ogólnodostępne oraz sportowe. Specjalizuje się w klasach mistrzostwa sportowego o profilu badminton i narciarstwo biegowe. Rekrutacja do tych klas wymaga przejścia testu sprawności fizycznej.
Oferta edukacyjna obejmuje naukę trzech języków obcych: angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego. Szkoła zapewnia wsparcie pedagogiczne i psychologiczne, zatrudniając na etacie pedagoga i psychologa. Uczniowie mogą również korzystać z doradztwa zawodowego. Placówka dysponuje zapleczem sportowym, w tym basenem, oraz prowadzi wypożyczalnię sprzętu sportowego, m.in. nart. W ramach infrastruktury znajduje się także biblioteka z katalogiem online, stołówka, świetlica, plac zabaw oraz pracownie wyposażone w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".
W szkole aktywnie działają Samorząd Uczniowski, Szkolne Koło Wolontariatu oraz Uczniowski Klub Sportowy "UKS Hubal". Placówka organizuje różnorodne wydarzenia, takie jak wycieczki, warsztaty (np. kulinarne), konkursy (m.in. fotograficzny) oraz dni tematyczne. Prowadzi również zorganizowane formy wypoczynku, takie jak półkolonie zimowe i letnie oraz kolonie wyjazdowe.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 IM. KS. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO
Szkoła podstawowa | samodzielna
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w Praszce przy ulicy Listopadowej 18. Została założona 1 września 1990 roku, a jej działalność odbywa się w czterokondygnacyjnym budynku oddanym do użytku w 1976 roku. Organem prowadzącym szkołę jest Gmina Praszka.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, w szkole uczy się 349 uczniów, w tym 164 dziewcząt, w 16 oddziałach ogólnodostępnych. Kadrę pedagogiczną stanowi 38 nauczycieli. Uczniowie mają zapewnione wsparcie psychologa i pedagoga szkolnego, a na terenie placówki działa również gabinet pielęgniarki szkolnej.
Infrastruktura szkoły obejmuje dziewiętnaście sal lekcyjnych, dwie mniejsze sale językowe, pracownię techniki wyposażoną w komputery oraz pracownię internetową. Do dyspozycji uczniów jest także biblioteka szkolna z księgozbiorem liczącym około 9 tysięcy woluminów, świetlica, sklepik oraz radiowęzeł „Protektorek”. Baza sportowa składa się z pełnowymiarowej sali gimnastycznej o powierzchni 364 m², kompleksu boisk „Orlik”, boisk do siatkówki plażowej, skoczni oraz boisk uniwersalnych. Wokół budynku znajdują się tereny rekreacyjne.
Oferta edukacyjna obejmuje naukę dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego. Szkoła umożliwia również naukę języka niemieckiego jako języka mniejszości narodowej. Placówka aktywnie uczestniczy w licznych programach i projektach, takich jak Erasmus+, „Laboratoria Przyszłości”, „Szkoła Promująca Zdrowie”, „MegaMisja”, „Pracownia Orange”, „Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej” czy „Akademia Bezpiecznego Puchatka”. W ramach programu „Laboratoria Przyszłości” na lekcjach wykorzystywany jest nowoczesny sprzęt, w tym drukarki i długopisy 3D, aparaty fotograficzne oraz sprzęt nagłaśniający.
OŚRODEK REHABILITACYJNO-EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZY POLSKIEGO STOWARZYSZENIA NA RZECZ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W KROŚNIE
Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy | samodzielna
Opis placówki
Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Krośnie jest niepubliczną, samodzielną placówką prowadzoną przez Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Krośnie. Działalność rozpoczął w styczniu 2001 roku. Ośrodek specjalizuje się w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w wieku od 3 do 25 lat. Jego misją jest dążenie do jak największego usamodzielnienia wychowanków i przygotowanie ich do uczestnictwa w życiu społecznym.
Placówka umożliwia podopiecznym realizację wczesnego wspomagania rozwoju, obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki. Zgodnie z danymi rejestrowymi, w ośrodku funkcjonuje 10 oddziałów, do których uczęszcza 31 uczniów. Kadra pedagogiczna składa się z 20 nauczycieli zatrudnionych na pełen etat. Ośrodek zapewnia wsparcie specjalistów, w tym psychologa i logopedy.
Budynek placówki jest w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – nie posiada barier architektonicznych, wyposażony jest w windę oraz automatycznie otwierane drzwi. Baza dydaktyczna obejmuje specjalistyczne gabinety i sale, takie jak gabinet psychologa, logopedy, gabinet lekarski, Sala Doświadczania Świata, sala gimnastyczna, sala kinezyterapii, pracownia hydroterapii i fizykoterapii. Do dyspozycji uczniów jest również świetlica, jadalnia, biblioteka z literaturą specjalistyczną oraz tereny zielone z ogrodem sensorycznym i altaną, które służą celom terapeutycznym i rekreacyjnym.
CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO SZKOŁA PODSTAWOWA DLA DOROSŁYCH W ZIELONEJ GÓRZE
Szkoła podstawowa | szkoła/placówka wchodząca w skład jednostki złożonej
Opis placówki
Centrum Kształcenia Ustawicznego Szkoła Podstawowa dla Dorosłych w Zielonej Górze to publiczna placówka edukacyjna, której organem prowadzącym jest Miasto Zielona Góra. Zgodnie z rejestrem, jest to szkoła wchodząca w skład większej jednostki złożonej – Centrum Kształcenia Ustawicznego (CKU). Siedziba placówki znajduje się przy ulicy Stanisława Staszica 2 w Zielonej Górze, w budynku Zespołu Szkół Elektronicznych i Samochodowych (ZSEiS).
Placówka została założona 26 marca 2002 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 2017 roku. Jej oferta jest skierowana do osób dorosłych, bez ograniczeń wiekowych, które chcą uzupełnić wykształcenie podstawowe. Zgodnie z danymi z rejestru, w szkole uczy się 14 słuchaczy, w tym 6 kobiet, tworząc jeden oddział ogólnodostępny. Językiem obcym nauczanym w placówce jest język angielski.
Jako część Centrum Kształcenia Ustawicznego, szkoła funkcjonuje w ramach szerszej oferty edukacyjnej dla dorosłych. CKU stawia na elastyczność, dostosowując godziny zajęć do potrzeb osób pracujących. Kadra pedagogiczna składa się z andragogów, czyli specjalistów w dziedzinie kształcenia osób dorosłych, co ma zapewnić indywidualne podejście do słuchaczy. Placówka oferuje wsparcie doradcy zawodowego.
Poza szkołą podstawową, Centrum Kształcenia Ustawicznego prowadzi również Liceum Ogólnokształcące dla dorosłych, szkoły policealne w trybie stacjonarnym i zaocznym oraz kwalifikacyjne kursy zawodowe. Słuchacze przygotowywani są do egzaminu ósmoklasisty, egzaminu maturalnego oraz egzaminów zawodowych. Szkoła udostępnia słuchaczom platformę e-learningową Moodle oraz elektroniczny dziennik. W strukturze CKU funkcjonuje także biblioteka.
NIEPUBLICZNA PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA STYMULUS
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna | samodzielna
Opis placówki
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna STYMULUS to placówka diagnostyczno-terapeutyczna z siedzibą w Krakowie przy ulicy Juliana Dunajewskiego 5. Została założona 20 sierpnia 2013 roku i rozpoczęła działalność 1 września 2013 roku. Placówka działa na prawach poradni publicznej, co oznacza, że wystawiane przez nią opinie są honorowane przez instytucje systemu oświaty. Nadzór nad poradnią sprawuje Małopolski Kurator Oświaty. Organem prowadzącym jest Tomasz Świstowski, który pełni również funkcję dyrektora.
Poradnia STYMULUS powstała jako rozszerzenie działalności Gabinetu Neurologopedycznego Gżegżółka, założonego w 2007 roku przez Małgorzatę Świstowską. Gżegżółka specjalizowała się w nauczaniu języka polskiego jako obcego z wykorzystaniem metod logopedycznych i neurologopedycznych. Do 2013 roku pełniła funkcję placówki metodycznej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, oferując praktyki studenckie. Jest również laureatką konkursu „Zostań Skutecznym Przedsiębiorcą. Nowe Szanse”, organizowanego przez Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu Jagiellońskiego (CITTRU).
Misją placówki, działającej pod wspólną marką Gżegżółka & Stymulus, jest zapewnienie kompleksowego wsparcia i terapii dzieciom, młodzieży oraz osobom dorosłym, które borykają się z problemami rozwojowymi, językowymi i edukacyjnymi. Działania diagnostyczno-terapeutyczne są skierowane do osób z takimi trudnościami jak opóźnienie psychomotoryczne, spektrum autyzmu, zespół Aspergera, SLI, alalia, afazja, opóźniony rozwój mowy, jąkanie, wady wymowy, dysleksja, dysgrafia i dysortografia. Praca terapeutyczna opiera się na podejściu zespołowym, z aktywnym udziałem rodziców.
PUNKT PRZEDSZKOLNY "TĘCZOWE PRZEDSZKOLE"
Punkt przedszkolny | samodzielna
Opis placówki
PUNKT PRZEDSZKOLNY "TĘCZOWE PRZEDSZKOLE" to niepubliczna, samodzielna placówka oświatowa zlokalizowana w miejscowości Niegosław przy ulicy Niegosławskiej 69. Zgodnie z danymi w oficjalnym rejestrze, została założona i rozpoczęła działalność 1 września 2008 roku. Placówka jest przeznaczona dla dzieci lub młodzieży. W rejestrze nie wskazano żadnej specyfiki działalności tego punktu przedszkolnego.
NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLE MONTESSORI DREAMS
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Niepubliczne Przedszkole Montessori Dreams to placówka oświatowa zlokalizowana w Krakowie przy ulicy Armii Krajowej 97. Została założona 16 lutego 2018 roku, a działalność rozpoczęła 1 marca 2018 roku. Organem prowadzącym jest Fundacja Popularyzacji Edukacji Artystycznej. Działalność placówki opiera się na pedagogice Montessori, której celem jest podążanie za dzieckiem z szacunkiem do jego indywidualności. Przestrzeń jest zorganizowana tak, aby pozwalać na samodzielne odkrywanie i doskonalenie umiejętności poprzez pracę z materiałem montessoriańskim. Placówka deklaruje niestosowanie systemu kar i nagród.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, do przedszkola uczęszcza 71 dzieci w 4 oddziałach ogólnodostępnych. Kadrę pedagogiczną stanowi 9 nauczycieli, posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki Montessori. Placówka zapewnia wsparcie specjalistów, takich jak logopeda, psycholog, pedagog oraz oligofrenopedagog.
Oferta edukacyjna obejmuje naukę języka angielskiego, w tym zajęcia z native speakerem. W codziennym programie znajdują się również zajęcia muzyczne, gimnastyka i zajęcia sensoryczne. Organizowane są teatrzyki dla dzieci. Ważnym elementem dnia są spacery, które odbywają się niezależnie od pogody.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. ŻOŁNIERZA POLSKIEGO W OSTROŁĘCE
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: MAZOWIECKIE
Powiat: Ostrołęka
Dyrektor: DARIUSZ BASTEK
angielski, niemiecki
Opis placówki
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Żołnierza Polskiego to publiczna placówka oświatowa z siedzibą w Ostrołęce przy ul. Legionowej 17. Została założona 1 września 1918 roku. Organem prowadzącym szkołę jest Miasto Ostrołęka, a funkcję dyrektora pełni Dariusz Bastek.
Zgodnie z danymi rejestrowymi, w szkole uczy się 206 uczniów, w tym 88 dziewcząt, w 17 oddziałach. Kadrę pedagogiczną stanowi 46 nauczycieli, co przekłada się na 38,8 etatu.
Placówka prowadzi oddziały ogólnodostępne oraz oddziały specjalne, dedykowane uczniom ze spektrum autyzmu. Szkoła posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z autyzmem i oferuje im specjalistyczne wsparcie, w tym terapię behawioralną, zajęcia z integracji sensorycznej (SI), zajęcia logopedyczne oraz rewalidacyjne. Do dyspozycji uczniów jest również Sala Doświadczania Świata.
W ramach podstawy programowej nauczane są dwa języki obce: angielski i niemiecki.
Infrastruktura szkoły obejmuje bibliotekę, świetlicę, stołówkę oraz tereny sportowe, na które składają się boiska do piłki nożnej, bieżnie proste, rzutnie oraz boiska uniwersalne/wielozadaniowe. Szkoła zapewnia wsparcie psychologa i logopedy. W życie szkoły aktywnie zaangażowane są Samorząd Uczniowski, Rzecznik Praw Ucznia oraz Rada Rodziców.
POZASZKOLNA PLACÓWKA SPECJALISTYCZNA - SZKOLNY OŚRODEK WYPOCZYNKOWY „ORLE GNIAZDO” W SROMOWCACH WYŻNYCH
Pozaszkolna placówka specjalistyczna | samodzielna
Opis placówki
Pozaszkolna Placówka Specjalistyczna - Szkolny Ośrodek Wypoczynkowy „Orle Gniazdo” to publiczna, samorządowa jednostka budżetowa Miasta Stołecznego Warszawy, zlokalizowana w Sromowcach Wyżnych. Ośrodek został założony w 1924 roku, a jego historia sięga lat 20. XX wieku, kiedy to powstał jako szkoła pracy harcerskiej z inicjatywy Olgi Małkowskiej, współtwórczyni polskiego harcerstwa. W 1965 roku placówka została przekazana miastu stołecznemu Warszawie aktem darowizny.
Ośrodek położony jest w Pieninach, nad Dunajcem, w pobliżu granicy ze Słowacją. W sąsiedztwie znajdują się liczne atrakcje turystyczne, takie jak Zamek „Dunajec” w Niedzicy, Jezioro Czorsztyńskie, przystań flisacka w Kątach, ruiny Zamku w Czorsztynie oraz zabytkowy kościół w Dębnie.
Kompleks ośrodka zajmuje powierzchnię ponad 2 hektarów i składa się z kilku budynków. Oferuje łącznie ponad 150 miejsc noclegowych w pokojach jedno-, dwu- i trzyosobowych z łazienkami. W skład kompleksu wchodzą:
- „Orle Gniazdo” – budynek z 65 miejscami noclegowymi, od 2016 roku przystosowany do przyjmowania osób niepełnosprawnych.
- „Gaździna Oleńka” – obiekt oferujący 50 miejsc noclegowych.
- „Cisowy Dworek” – zabytkowy budynek z 1925 roku, wpisany na listę zabytków, posiadający 30 miejsc noclegowych.
- 4 domki letniskowe – każdy z 3 miejscami noclegowymi i łazienką.
- „Watra” – budynek z salą kominkową przeznaczony na spotkania integracyjne.
Placówka organizuje całoroczne turnusy w ramach „zielonych” i „białych” szkół, a także kolonie i zimowiska w okresie wakacji i ferii. W sezonie letnim, od czerwca do sierpnia, prowadzi turnusy wczasowe. Oferta obejmuje również organizację wyjazdów integracyjnych, szkoleń i konferencji. Ośrodek zapewnia uczestnikom całodzienne wyżywienie. Dyrektorem placówki jest Grażyna Iber-Wojtanek.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ŚW. JANA PAWŁA II W STRÓŻNEJ
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: MAŁOPOLSKIE
Powiat: gorlicki
Dyrektor: Andrzej Płaziński
angielski, niemiecki
Opis placówki
Szkoła Podstawowa im. św. Jana Pawła II w Stróżnej to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w miejscowości Stróżna, w gminie Bobowa. Organem prowadzącym szkołę jest Gmina Bobowa. Placówka została założona 29 marca 1999 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 1999 roku. Dyrektorem szkoły jest Andrzej Płaziński.
Szkoła prowadzi edukację dla dzieci i młodzieży. W jej strukturze znajduje się 9 oddziałów, w tym oddział przedszkolny. Według danych rejestrowych, do szkoły uczęszcza łącznie 95 uczniów, w tym 13 dzieci w oddziale przedszkolnym. Kadra pedagogiczna składa się z 19 nauczycieli. Placówka zapewnia wsparcie specjalistów – zatrudnia psychologa, pedagoga oraz logopedę.
Oddziały szkolne mają charakter ogólnodostępny. W ramach programu nauczania uczniowie uczą się dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego.
Szkoła aktywnie organizuje życie społeczności szkolnej poprzez różnorodne wydarzenia i inicjatywy. Cyklicznie odbywają się festyny rodzinne, organizowane we współpracy z Radą Rodziców, które obejmują konkurencje sportowe, loterie i prezentacje talentów. Placówka organizuje również wycieczki edukacyjne, m.in. do Małopolskiego Centrum Edukacyjnego Cogiteon w Krakowie, Muzeum Lizaka w Jaśle oraz Miejsca Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau. Uczniowie biorą udział w obchodach Dnia Dziecka na sportowo oraz uroczystych akademiach, np. z okazji Dnia Matki.
Na terenie szkoły działa Szkolny Klub Wolontariatu, który angażuje się w akcje charytatywne, takie jak zbiórki na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Funkcjonuje również Samorząd Uczniowski. Szkoła uczestniczy w zewnętrznych projektach, takich jak „Już pływam” dofinansowany przez Województwo Małopolskie, oferujący naukę pływania, oraz „Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Gmin Ziemi Gorlickiej”, współfinansowany ze środków unijnych.
PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE SIÓSTR SALEZJANEK IM.ANIOŁÓW STRÓŻÓW
Przedszkole | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: MAZOWIECKIE
Powiat: warszawski zachodni
Dyrektor: KATARZYNA WIĘCEK
angielski
Opis placówki
Przedszkole Niepubliczne Sióstr Salezjanek im. Aniołów Stróżów jest placówką niepubliczną zlokalizowaną w Łomiankach przy ulicy Warszawskiej 123. Działalność rozpoczęło 12 września 2012 roku. Organem prowadzącym jest Zgromadzenie Córek Maryi Wspomożycielki (Siostry Salezjanki) Inspektoria Warszawska. Dyrektorem placówki jest Katarzyna Więcek.
Przedszkole zapewnia opiekę dla 165 dzieci, które są zorganizowane w 8 oddziałach o charakterze ogólnodostępnym. Kadra pedagogiczna liczy 19 nauczycieli, z czego 18 jest zatrudnionych na pełen etat.
Placówka kładzie nacisk na rozwój językowy dzieci, oferując naukę języka angielskiego. Zapewnia również kompleksowe wsparcie specjalistyczne, zatrudniając logopedę, psychologa oraz pedagoga, którzy są dostępni dla wychowanków. Działalność wychowawcza przedszkola jest inspirowana postacią św. Jana Bosko, co jest widoczne w materiałach informacyjnych placówki.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. GEN. JÓZEFA BEMA W LASKÓWCE CHORĄSKIEJ
Szkoła podstawowa | samodzielna
Lokalizacja
Województwo: MAŁOPOLSKIE
Powiat: dąbrowski
Dyrektor: TERESA DĄBROWA
angielski, niemiecki
Opis placówki
Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Bema w Laskówce Chorąskiej jest publiczną placówką oświatową zlokalizowaną przy ul. Centralnej 100. Została założona 26 marca 2013 roku, a działalność rozpoczęła 1 września 2013 roku. Organem prowadzącym jest Teresa Dąbrowa, która pełni również funkcję dyrektora.
Placówka kształci dzieci i młodzież w ramach 11 oddziałów ogólnodostępnych. Według danych z rejestru, do szkoły uczęszcza 137 uczniów, w tym 64 uczennice. W ramach struktury szkoły funkcjonują również oddziały przedszkolne, do których zapisanych jest 34 dzieci. Kadra pedagogiczna składa się z 16 nauczycieli.
Szkoła zapewnia wsparcie specjalistyczne, zatrudniając logopedę, psychologa oraz pedagoga. W ofercie edukacyjnej znajdują się również zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze. Program nauczania obejmuje dwa języki obce: angielski i niemiecki.
Infrastruktura placówki obejmuje tereny sportowe, w tym boiska uniwersalne/wielozadaniowe oraz inne urządzenia sportowe. Na podstawie informacji ze strony internetowej, szkoła aktywnie organizuje życie społeczności uczniowskiej. Działania te obejmują m.in. Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej i Budowania Pozytywnych Relacji, w ramach którego prowadzone są warsztaty z psychologiem. Placówka obchodzi również Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, organizując inicjatywy skupione na emocjach i dobrych relacjach. Uczniowie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych poza szkołą, takich jak spektakle muzyczne w Dąbrowskim Domu Kultury. W szkole działa Samorząd Uczniowski, który jest organizatorem imprez, np. dyskoteki z okazji Dnia Chłopaka.
PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE "KRAINA PRZYGÓD"
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Przedszkole Integracyjne "Kraina Przygód" to niepubliczna placówka oświatowa zlokalizowana w miejscowości Paszyn, w gminie Chełmiec. Została założona i rozpoczęła działalność 1 października 2018 roku. Organem prowadzącym przedszkole jest LGD "KORONA SĄDECKA".
Placówka ma charakter integracyjny, oferując opiekę i edukację w oddziałach ogólnodostępnych oraz integracyjnych. Według danych z rejestru, do przedszkola uczęszcza 35 dzieci, w tym 18 dziewczynek, które są podzielone na 2 oddziały. Kadrę pedagogiczną stanowi 5 nauczycieli.
Przedszkole zapewnia wsparcie specjalistyczne w postaci opieki psychologa oraz logopedy. Dodatkowo, placówka realizuje program wczesnego wspomagania rozwoju. W ramach oferty edukacyjnej prowadzone są zajęcia z języka angielskiego. Infrastruktura placówki obejmuje tereny sportowe, w tym inne urządzenia sportowe.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY IM. MARII GRZEGORZEWSKIEJ W KOBYLANCE
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy | jednostka złożona
Opis placówki
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Marii Grzegorzewskiej to publiczna, złożona placówka edukacyjna z siedzibą w Kobylance pod adresem Kobylanka 162. Została założona 15 listopada 1965 roku. Organem prowadzącym jest Powiat Gorlicki. Patronem ośrodka jest Maria Grzegorzewska, pionierka pedagogiki specjalnej w Polsce.
Struktura ośrodka jest wieloetapowa i obejmuje:
- Przedszkole
- Szkołę Podstawową Specjalną
- Szkołę Przysposabiającą do Pracy
- Ośrodek (część wychowawczą, pełniącą funkcję internatu)
Placówka specjalizuje się w kształceniu i wychowaniu uczniów wymagających specjalnej organizacji nauki. Zapewnia pomoc psychologiczno-pedagogiczną, a w jej kadrze znajdują się specjaliści tacy jak psycholog, pedagog i logopeda. Oprócz zajęć dydaktycznych, prowadzone są również zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze. Zgodnie z danymi rejestrowymi, w placówce zatrudnionych jest 29 nauczycieli na pełen etat.
Ośrodek aktywnie uczestniczy w różnorodnych projektach edukacyjnych, takich jak "Aktywna Tablica", "Laboratoria Przyszłości", "Lekcja:Enter", "Dostępna Szkoła", "Aktywnie i z uśmiechem po zdrowie", "Zdrowo jem, więcej wiem" oraz w programie "Erasmus+". Na terenie placówki funkcjonuje biblioteka szkolna, a obecnie trwa budowa sali sportowo-rehabilitacyjnej. Działalność ośrodka jest również wspierana przez dedykowane stowarzyszenie. W ramach zajęć dodatkowych organizowane są koła zainteresowań oraz warsztaty, np. kulinarne.
ZESPÓŁ PORADNI NR 2 W LUBLINIE
Zespół szkół i placówek oświatowych | jednostka złożona
Opis placówki
Zespół Poradni nr 2 w Lublinie to publiczna, złożona placówka oświatowa, działająca od 1 stycznia 1976 roku. Organem prowadzącym jest Gmina Lublin. Zgodnie z danymi z oficjalnego rejestru, placówka zatrudnia 30 nauczycieli, w tym specjalistów takich jak psycholog, pedagog i logopeda.
Struktura organizacyjna Zespołu Poradni nr 2 obejmuje dwie wyspecjalizowane jednostki:
- Specjalistyczna Poradnia Psychoprofilaktyki i Terapii Rodzin
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. Jerzego Ciesielskiego
Misją Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 jest udzielanie profesjonalnych świadczeń psychologiczno-pedagogicznych dzieciom, młodzieży, rodzicom oraz wychowawcom. Działania placówki koncentrują się na stosowaniu skutecznych metod diagnostycznych, terapeutycznych i profilaktycznych. Pomoc świadczona jest poprzez poradnictwo, psychoedukację, terapię oraz wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży.
Zespół Poradni nr 2 aktywnie uczestniczy w międzynarodowej współpracy. Placówka bierze udział w projekcie „Wsparcie zdrowia psychicznego młodzieży w dobie koronawirusa” (ME-Health), realizowanym w ramach programu Erasmus+. Celem projektu jest wymiana dobrych praktyk i strategii radzenia sobie z problemami psychologicznymi i pedagogicznymi adolescentów, które nasiliły się w związku z pandemią. W ramach projektu, we współpracy z partnerami z Czech, Francji, Austrii i Holandii, opracowywany jest model wsparcia oraz podręcznik dla pracowników oświaty.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 obejmuje swoim rejonem działania liczne placówki oświatowe na terenie Lublina, w tym przedszkola, szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące oraz inne ośrodki.
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W LIPINKACH ŁUŻYCKICH
Zespół szkół i placówek oświatowych | jednostka złożona
Opis placówki
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Lipinkach Łużyckich to publiczna, jednostka złożona, prowadzona przez Gminę Lipinki Łużyckie. Zespół został założony 9 marca 2012 roku, a działalność rozpoczął 1 września 2012 roku. W skład zespołu wchodzą szkoła podstawowa oraz przedszkole. Szkoła mieści się przy ulicy Szkolnej 7, natomiast przedszkole znajduje się pod adresem ul. Główna 31a w Lipinkach Łużyckich.
Placówka zatrudnia 41 nauczycieli, co przekłada się na 39,81 etatów. Zapewnia wsparcie specjalistów, w tym psychologa, pedagoga oraz logopedy. Dyrektorem placówki jest Elżbieta Serwatka.
Zespół prowadzi rekrutację do przedszkola oraz do pierwszej klasy szkoły podstawowej. W ramach swojej działalności edukacyjnej, szkoła realizuje program nauczania dla klas 1-8 szkoły podstawowej. Uczniowie mają dostęp do elektronicznego dziennika Librus, a na stronie internetowej publikowane są plany lekcji oraz wykazy podręczników. Instytucja realizuje także program wychowawczo-profilaktyczny.
Dla uczniów dojeżdżających organizowany jest transport autobusem szkolnym, z dokładnie określonymi trasami i godzinami przywozów oraz odwozów, obejmującymi okoliczne miejscowości. W placówce funkcjonuje stołówka, biblioteka oraz świetlica szkolna. Zespół aktywnie uczestniczy w projektach edukacyjnych finansowanych ze środków zewnętrznych, co pozwala na organizację dodatkowych zajęć tematycznych i rozwijających zainteresowania uczniów, na przykład w dziedzinach muzyki, fotografii czy sportu, a także na doposażenie szkoły w pomoce naukowe.
SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE NR 45 IM. KUBUSIA PUCHATKA W KRAKOWIE
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Samorządowe Przedszkole nr 45 im. Kubusia Puchatka to publiczna placówka oświatowa zlokalizowana w Krakowie przy ulicy Piekarskiej 14. Przedszkole zostało założone i rozpoczęło działalność 1 stycznia 1968 roku. Organem prowadzącym jest Gmina Miejska Kraków. Funkcję dyrektora pełni Joanna Wójcik.
Placówka dysponuje 4 oddziałami, w których opiekę znajduje 74 dzieci. Wśród oddziałów znajdują się grupy ogólnodostępne oraz integracyjne, co świadczy o otwartości na potrzeby dzieci o zróżnicowanych wymaganiach edukacyjnych. Kadra pedagogiczna składa się z 14 nauczycieli, z czego 12 jest zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin.
Przedszkole oferuje naukę języka angielskiego. W ramach działań edukacyjnych placówka kładzie nacisk na rozwój kompetencji cyfrowych i logicznego myślenia, co realizowane jest m.in. poprzez udział w inicjatywie Europejski Tydzień Kodowania (Code Week). Podczas tych zajęć dzieci uczą się podstaw programowania poprzez gry ruchowe, zabawy z matą do kodowania oraz wykorzystanie prostych robotów edukacyjnych.
Placówka aktywnie uczestniczy w licznych programach i akcjach edukacyjnych. Należy do Klubu Szkół UNICEF i organizuje obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka, za co otrzymała dyplom od tej organizacji. Angażuje się również w projekty prozdrowotne, takie jak „Zdrowie wg Doktora Ludwiczka”, we współpracy z Wojewódzkim Specjalistycznym Szpitalem Dziecięcym im. św. Ludwika w Krakowie, oraz w akcje społeczne, np. „Razem na Święta” organizowaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Kadra pedagogiczna i pracownicy obsługi byli wielokrotnie doceniani za swoją pracę, otrzymując m.in. Medal Komisji Edukacji Narodowej, Nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa oraz odznaczenia państwowe za długoletnią służbę.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 3
Przedszkole | samodzielna
Opis placówki
Przedszkole Miejskie nr 3 zlokalizowane w Ozorkowie przy ulicy Zgierskiej 15a jest publiczną placówką oświatową prowadzoną przez Gminę Miasto Ozorków. Zostało założone 1 września 1952 roku. Dyrektorem placówki jest Małgorzata Rajska.
Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi w wieku od 3 do 6 lat. W roku szkolnym 2025/2026 funkcjonuje w nim 6 oddziałów ogólnodostępnych. Według danych rejestrowych, placówka liczy 146 uczniów, w tym 71 dziewczynek, a kadra pedagogiczna składa się z 17 nauczycieli (co odpowiada 15.64 etatom).
Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30 - 17:00, w okresie od 1 września do 30 czerwca, z uwzględnieniem czterotygodniowej przerwy wakacyjnej. Dzieciom zapewniane są trzy posiłki dziennie: śniadanie o 8:30, obiad o 11:30 oraz podwieczorek o 14:30.
Przedszkole realizuje program dydaktyczny z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania, kładąc nacisk na indywidualizację pracy z dzieckiem. Stosowane metody pedagogiczne to m.in. metoda Marii Montessori, Metoda Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz, Dziecięca Matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, a także elementy pedagogiki zabawy, bajkoterapii i muzykoterapii. W pracy wykorzystywane są również techniki relaksacyjne oraz kinezjologia edukacyjna Paula E. Dennisona.
Placówka posiada bezpieczny plac zabaw. Organizuje liczne wydarzenia i uroczystości, które wpisują się w tradycję przedszkola, takie jak Pasowanie na przedszkolaka, Dzień Pluszowego Misia, spotkania wigilijne, Dzień Babci i Dziadka czy bal karnawałowy. W ciągu roku organizowane są także wycieczki do teatrów, muzeów, zagród edukacyjnych oraz spotkania z ciekawymi ludźmi. Celem działalności placówki jest przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole podstawowej poprzez zapewnienie im niezbędnej wiedzy, umiejętności oraz dojrzałości emocjonalnej i społecznej.